سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تصاویر زیبا از نسل‌های مختلف روبات‌های انسان نمای گوگل


تصاویر زیبا از نسل‌های مختلف روبات‌های انسان نمای گوگلباشگاه خبرنگاران/ شرکت گوگل امیدوار است در المپیک آینده روبات‌ها، بتواند رتبه بهتری با روبات انسان نمای شگفت انگیز خود کسب کند.
به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین شرکت گوگل در ادامه توسعه نسل جدید روبات‌های خود به نام Atlas نوع جدیدی را ابداع کرده است که قابلیت ایستادن و انجام کار در خارج از منزل و حتی داخل ساختمان ها را دارد.
گفتنی است، در این روبات سنسورهایی به بدن، پاها و دست‌ها متصل است که وظیفه حفظ تعادل روبات رابر عهده دارد و همینطور مانع از برخورد روبات با موانع می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، روبات جدید اطلس 9 اینچ است و وزن آن حدود 180 پوند است.

روبات بی‌سیم انسان‌نمای اطلس جدید شرکت گوگل می‌تواند راه برود، بدود و حتی پس از افتادن قابلیت برخواستن مجدد را دارد.
طراحی این روبات الکتریکی و هیدرولیکی است.
روبات اطلس همچنین می‌تواند به راحتی اجسام با وزن بالا را در فضاهای تنگ و باریک در جای مناسب خود مستقر کند.

نسخه قبلی روبات اطلس در بازی‌های المپیک سال گذشته میلادی مقام و رتبه بالایی کسب نکرد و مقامات گوگل دچار شکست شدند. در آن دوره از مسابقات 25 موسسه سازنده روبات از سراسر دنیا برای بدست آوردن یک جایزه 3 و نیم میلیون دلاری با هم رقابت کردند که شرکت گوگل مقام بسیار پایینی کسب کرد زیرا روبات آن شرکت در یکی از مراحل از روی پله‌ها به زمین افتاد.

در بازی های المپیک روبات‌ها می‌توانند مجموعه‌ای از وظایف و چالش‌های پیچیده را به انجام برسانند از جمله حرکت بر روی یک وسیله نقلیه و انجام رانندگی، بازکردن درب، را‌ه‌رفتن بر روی شن و ماسه و سطوح ناهموار و در نهایت استفاده از ابزار که لازمه داشتن مهارت بدست گیری و استفاده از انگشتان مصنوعی است.





با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
روبات انسان نمای گوگل - ایشارژ سایت