حکیمی پور: چطور می‌شود احداث مجموعه فرهنگی ٢٠ سال طول می‌کشد؟


نائب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از نیمه کاره رها شدن پروژه‌های مرمت و توسعه آثار تاریخی و میراثی در تهران گفت: با گذشت بیست سال از آغاز احداث مجموعه فرهنگی برج طغرل همچنان اتمام این مجموعه فرهنگی پیرامون این اثر ملی که با رویکرد جذب گردشگر بیشتر مدنظر قرار داشته در کشاکش مشکلات اجرایی قرار دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، نشست کارشناسی حل و فصل موانع احداث مجموعه فرهنگی برج طغرل به دعوت کمیته گردشگری، بافت تاریخی و فرسوده شورای شهر تهران با حضور مسولان سازمان میراث فرهنگی، شهرداری منطقه ٢٠ و سازمان امور مناطق شهرداری تهران به ریاست احمد حکیمی پور برگزار شد.

حکیمی پور در این جلسه با اشاره به نیمه کاره رها شدن احداث مجموعه فرهنگی برج طغرل گفت: اکنون بیش از یکسال است که عملیات کاوش و توسعه این مجموعه متوقف شده است و ما بارها از مسولان درخواست کرده‌ایم که در این باره گزارش دهند که علت توقف پروژه مجموعه فرهنگی چه بوده است.

رییس کمیته گردشگری، بافت تاریخی و فرسوده شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال ٧٤ احداث این پروژه آغاز شده است و آنچه جای سوال دارد اینکه در این ٢٠ سال گذشته بارها این پروژه متوقف و با تغییر پیمانکار دوباره کار از سر گرفته شده است ولی نتوانسته‌ایم آن را به پایان برسانیم و آنچه مشهود است اینکه بیست سال فرصت کمی برای اتمام یک پروژه نیست؟.

حکیمی پور با اشاره به اهمیت توجه به بنا و اثار تاریخی در تهران گفت: حفظ و مرمت اثار تاریخی در تهران به عنوان شهری با قدمتی کهن باید در الویت مقصد گردشگری قرار گیرد و این در حالی است که برج طغرل با قدمت ٨٠٠ ساله و به عنوان یک اثر ثبت شده ملی که یکی از مقاصد گردشگری است گویی در وضعیتی بلاتکلیف قرار دارد و ظاهر حریمی که به عنوان مجموعه فرهنگی سالهاست در دست احداث قرار دارد چهره خوبی بدانجا نداده است.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: مگر می شود پروژه‌ای که بیش از ٥٠ درصد آن انجام شده است به یکباره نیمه کاره رها شود و اهتمامی برای انجام آن صورت نگیرد؟.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در ابتدای سال آینده در بازدیدی که از مجموعه فرهنگی برج طغرل خواهیم داشت گزارش کاملی را از سوی کمیته گردشگری، بافت تاریخی و فرسوده شورای اسلامی شهر تهران آماده کرده و به شورای شهر ارایه می‌شود و از شهردار محترم نیز درخواست می کنیم تا هرچه سریعتر نسبت به تسریع در انجام مراحل اتمام کار اقدام شود ولی آنچه اکنون مصوب می شود اینکه باید ظرف مدت سه ماه بنابر گزارش موجود باقی مانده کار کاووش به اتمام برسد که انتظار ما نیز همین است.

وی افزود: کمیته گردشگری، بافت تاریخی و فرسوده شورای شهر به صورت جدی به عنوان ناظر مراحل اتمام این پروژه را پیگیری خواهد کرد و این رویکردی است که در سال آینده نسبت به دیگر پروژه‌های حفظ و مرمت اثار و بافت تاریخی شهر تهران خواهیم داشت چرا که به نظر می رسد احداث برج‌ها و مال‌های مدرن از سوی مافیایی خاص بیشتر از حفظ هویت گذشته شهر دارای اهمیت است و این رویکردی است که در اکثر کلانشهرها با ان مواجه شده‌ایم.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد تا پیرو هماهنگی صورت گرفته میان سازمانهای مربوطه نسبت به تسهیل گری در انجام قراردادهای قبلی و تسریع در انجام کار صورت گیرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
درمان ارتدنس چقدر طول می کشد؟