سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سخنان وزیر صهیونیست درباره السیسی جنجال آفرید


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که «یوال اشتاینتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به دلیل اظهارات خود مبنی بر اینکه اقدام مصر برای پمپاژ آب دریا به مرز غزه برای تخریب تونل ها بنا به درخواست تل آویو بوده است، از قاهره عذرخواهی کرد.

وی گفته بود که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بنا به درخواست تل آویو آب دریا را به داخل تونل های غزه پمپاژ کرد زیرا غرق آب کردن بهترین راه حل برای این منظور است.

وی همچنین تاکید کرد که هماهنگی امنیتی بین اسرائیل و مصر در بهترین وضعیت قرار دارد.

معاریو همچنین نوشت که دولت السیسی نسبت به انتشار هر گونه اخبار و اطلاعاتی درباره روابط آن با وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حساس است و معارضین و رسانه های خبری مصر السیسی را به همکاری با اسرائیل متهم می کنند و اظهارات اشتاینتز در واقع تائید سخنان مخالفان السیسی درباره همکاری امنیتی وی با اسرائیل است.

از زمان عزل محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر در جولای سال 2013 و پس از آن مسئولان مصر به بهانه مبارزه با تروریسم در سینا و جلوگیری از قاچاق سلاح تخریب تونل های غزه را که از 10 سال پیش تحت محاصره شدید قرار دارد، آغاز کرده اند.

اظهارات این وزیر صهیونیست در حالی است که روزنامه الاخبار مصر چند روز پیش نوشت که روابط مصر و اسرائیل اخیرا در سطح وزارت خارجه و سفارت اسرائیل در قاهره تقویت شده است تا حدی که دو طرف به احیای روابط و بازگشت به دوره قبل از انقلاب 25 ژانویه و دوره حسنی مبارک اهتمام دارند.

به نوشته این روزنامه نزدیکی سیاسی بین قاهره و تل آویو که با ارتباط امنیتی و هماهنگی اطلاعاتی بین دو طرف در دوره گذشته مرتبط است، در سایه تمایل مصر برای احیای همکاری مستقیم با تل آویو و عدم وجود مشکل عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در دوره آینده، صورت گرفت.

این روزنامه نوشت که شرط دیدار السیسی با نتانیاهو اعلام آغاز روند جدید مذاکرات سازش بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین و یا حداقل ارائه تسهیلاتی برای راضی کردن افکار عمومی در خصوص قضیه فلسطین و توقف اقدامات تحریک آمیز اسرائیل در کرانه باختری است.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
سکانسی که جنجال آفرید