وجود اشتباهات سدسازی در گتوند/ بروز مشکل در همه‌جای دنیا طبیعی است


معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اذعان به بروز اشتباهاتی در پروژه سد گتوند، گفت:البته این مساله طبیعی است چرا که در همه جای دنیا برای کسب تجربه با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رحیم میدانی همچنین از ایجاد شبکه‌های پایش کیفیت در استان‌های کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر دسترسی به اطلاعات پایین است و مدیریت نیازمند اطلاعات جامع است لذا در آینده نزدیک شبکه‌های پایش کیفیت در استان‌ها طراحی می‌شوند.

وی در دومین نشست کارگروه‌های اجرایی نظام مدیریت جامع کیفیت منابع آب با بیان اینکه همه اقدامات باید هدفمند باشد، اظهار کرد: ما باید برای حل مشکلات کشور دنبال بهانه باشیم نه اینکه با به وجود آوردن مانع کار را زمین بگذاریم.

به گفته وی، گاهی قوانین 90 درصد نکات مثبت و 10 درصد نکات منفی دارند لذا انتظار می‌رود که مسئولان آبی نیمه پر لیوان را ببینند و نباید عادت به فرافکنی داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب کشور، اظهار کرد: هدف ما رسیدن به مدیریت یکپارچه در حوزه آب کشور است که این مساله نیز نیازمند راهبردهای اساسی و هدفمند است به طوریکه باید بتوانیم با اولویت‌بندی منابع آب کشور را همیشه در دسترس نگه داریم.

میدانی با بیان اینکه هیچ عذر و بهانه‌ای در مورد مدیریت منابع آب کشور نمی‌تواند مورد پذیرش باشد، تاکید کرد: شرایط آبی کشور به گونه‌ای است که باید با شناخت مسائل و مشکلات تصمیمات ویژه را اخذ و کارهای لازم را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: کار در حوزه مدیریت کیفیت آب بسیار ضروری است که در همین راستا نیز وزارت نیرو اولویت‌هایی را در نظر گرفته که مدیران و مسئولان آبی باید این اولویت‌ها را جدی بگیرند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اقدامات صورت گرفته از زمان قبل از انقلاب تاکنون، گفت: ما توانسته‌ایم از هیچ به همه چیز برسیم البته در زمینه سدسازی گتوند با اشتباهاتی مواجه شدیم که این مساله طبیعی است چرا که در همه جای دنیا برای کسب تجربه با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

به گفته وی، بازبینی در عملکردهای گذشته به معنای زیر سوال بردن اقدامات گذشته نیست چرا که از اول انقلاب تاکنون فعالیت‌های زیادی برای سدسازی انجام شده است.

میدانی با بیان اینکه شورای عالی آب بهترین مکان برای رسیدگی به مسائل و مشکلات آبی است، اظهار کرد: بودجه برنامه بهبود بهره‌برداری سال 95 نسبت به سال 93 حدود شش برابر افزایش یافته است که این مساله به دلیل ممارست مسئولان آبی بوده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: مسئولان آبی باید این شعار را پیشه راه خود کنند که ما فدای آب می‌شویم نه آب فدای مقام ما چرا که اگر به این مساله توجه شود بسیاری از مشکلات آبی برطرف می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
قبل از به وجود آمدن دنیا چه چیزی وجود داشته؟