فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



گردهمایی کافه فیزیک در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد


به گزارش ایرنا، مهندس یونس یونسیان در این گردهمایی گفت: کافه فیزیک را می توان یک اکوسیستم و فضای صمیمی برای بحث و تبادل نظرهای فرا آکادمیک درباره موضوعات علمی با محوریت فیزیک دانست که حلقه ارتباطی موثری میان دانشکده فیزیک و دانشجویان سایر رشته ها است ، فضایی که می تواند الگوهای بین رشته ای و موضوعات کلیدی در حوزه دانش فیزیک را به شکل مخاطب پسند و موثری به جامعه هدف برساند.
وی با بیان این که از اهداف اصلی برگزاری کافه فیزیک می توان به ایجاد جامعه دانشجویی فیزیک اشاره کرد اظهار داشت: دانشکده فیزیک دانشگاه شاهرود به عنوان بنیان گذار کافه فیزیک در این دانشگاه قصد دارد تا دانش نافع و درونزا را با تاکید بر گسترش دانش بومی ترویج داده تا دانشگاه های کشور به ویژه بخش های علوم پایه در جهت 'بردارهای علم نافع' حرکت کنند.
یونسیان سپس به معرفی تفاسیر متفاوت از مکانیک کوانتومی از منظر نظریه فلسفه علم و هستی شناسانه و معرفت شناسانه از مکانیک کوانتومی پرداخت و تفسیرهای ممکن از واقعیت را برشمرد.
***
چاپ 31 عنوان کتاب توسط اعضای هیات علمی دانشگاه شاهرود
رییس مرکز مجلات علمی و چاپ و نشر دانشگاه شاهرود هم از چاپ 31 عنوان کتاب توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه از آبان ماه سال گذشته تا پایان مهرماه سال جاری خبر داد.
دکتر ناصر گودرزی افزود: این تعداد شامل 7 جلد کتاب تالیفی چاپ اول و 5 جلد نیز کتاب تالیفی چاپ مجدد،2 جلد کتاب تدوین و گردآوری و 2 جلد کتاب تدوین نیز در حال چاپ می باشد.
وی افزود:از این تعداد، 7جلد کتاب ترجمه شده، 4 جلد در حال چاپ و 4 جلد نیز چاپ مجدد از نوع ترجمه می باشد.
وی با بیان اینکه مرکز چاپ و نشر دانشگاه شاهرود 9 مجله علمی را ساماندهی کرده است، اظهار داشت: از این تعداد 7 نشریه دارای اعتبار علمی- پژوهشی می باشند.
دکتر گودرزی تصریح کرد: مرکز چاپ و نشر دانشگاه شاهرود تلاش خود را جهت نمایه کردن مجلات علمی، پژوهشی به زبان انگلیسی در پایگاه­های معتبر بین المللی از جمله scopous آغاز کرده است .
وی افزود : اکنون هر سه نشریه انگلیسی زبان دنشگاه شامل نشریه «JME»از دانشکده معدن، نشریه JAD از دانشکده کامپیوتر و نشریه JAS از دانشکده ریاضی به مرکز پایگاه بین المللی SCOPUS جهت بررسی و نمایه سازی ارسال شده است.
رییس مرکز مجلات علمی و چاپ و نشر دانشگاه شاهرود ادامه داد: مقالات نشریه «JAD» از دانشکده کامپیوتر دارای شناسه DOI می باشد.
وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت ­های این مرکز می توان به تدوین آئین نامه­ های جدید چاپ و نشر کتاب و همچنین نگارش آئین نامه اجرایی نشریات دانشگاه اشاره کرد.

*** اولین کارگاه آموزشی متالوژنی ایران در دانشگاه شاهرود برگزار می شود
اولین کارگاه آموزشی متالوژنی(فلزایی) ایران با همکاری دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه شاهرود و انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران در این دانشگاه برگزار می شود.
دکتر آرزو عابدی دبیر اجرایی اولین کارگاه آموزشی متالوژنی ایران در این خصوص به ایرنا گفت: این کارگاه پنج شنبه سوم دی ماه سال جاری با شرکت یکصد و بیست نفر در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: دکتر منصور قربانی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر مرکز پژوهشی زمین شناسی پارس (آرین زمین) به عنوان مدرس اصلی کارگاه، مباحت متالوژنی مواد معدنی فلزی و غیر‏فلزی در ایران، جایگاه معدنی ایران در جهان و پتانسیل مواد هیدروکربوری را در 4 جلسه توضیح می دهد.
دکتر عابدی اضافه کرد: دکتر محمد‏حسن کریم‏پور رئیس انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز به عنوان سخنران ویژه جدید‏ترین داده‏های مربوط به متالوژنی شرق ایران را معرفی خواهد کرد.
دبیر اجرایی اولین کارگاه آموزشی متالوژی ایران، افزود: همزمان با برگزاری کارگاه، نمایشگاهی در قالب غرفه های سنگ،کانی، گوهر و کتاب از شرکت های معدنی مختلف در طبقه سوم دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک برگزار خواهد شد.
وی بازدید ازذخایر مس زون فلززایی طرود و معلمان را از دیگر برنامه های جنبی اولین کارگاه آموزشی متالوژنی ایران در دانشگاه شاهرود دانست.
6167

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دانشگاه صنعتی شاهرود