همراه با تازه‌ترین اخبار انتخاباتی


حضور در انتخابات، کاری لازم است و ما در هر شرایط باید 7 اسفند پای صندوق‌های رأی برویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر این‌که «در آستانه انتخابات باید خیلی مراقب باشیم» اظهار کرد: برای من نامه‌ها و پیغام‌هایی می‌آید و خیلی‌ها حضوری می‌گویند چرا این جور شد و آنجور نشد و چرا شما کاری نمی‌کنید اما من همه مشکلات را می‌دانم و می‌فهمم که آنچه خیلی‌ها می‌خواستند و مطلوبشان بود، امروز پیش چشم آنها نیست.

برای هر کرسی مجلس 21 کاندیدا رقابت می‌کنند

حسینعلی امیری قائم‌ مقام وزیر کشور با بیان این‌که «فضا برای رقابت کاندیداهای مجلس فراهم است» گفت: اگر تعداد افراد تأیید صلاحیت شده را بر 290 کرسی مجلس تقسیم کنیم برای هر کرسی 21 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که رقابت خوبی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آمار تأیید و رد صلاحیت ‌شدگان، گفت: بر اساس آمار شورای نگهبان 6 هزار و 145 نفر تأیید نهایی و 5 هزار و 192 نفر هم رد صلاحیت نهایی شدند. 5 هزار و 561 نفر از تأیید صلاحیت شدگان مرد و 584 نفر زن هستند.

شایعه تعهد اعضای ائتلاف برای ریاست حداد عادل شیطنت‌آمیز است

محمدنبی حبیبی، عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان و دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: طرح موضوع تعهد از اعضای شورای ائتلاف برای ریاست حداد عادل بر مجلس دهم یک اقدام شیطنت‌آمیز است.

وی افزود: آنهایی که دست به شایعه پراکنی و اخبار دروغ و کذب می‌زنند با ائتلاف اصولگرایان مخالف هستند.

ظرف امروز و فردا لیست انتخاباتی اصلاح طلبان منتشر می‌شود

محمود میرلوحی قائم مقام رئیس ستاد تهران ائتلاف اصلاح طلبان گفت: از میان کاندیداهای شورای سیاست‌گذاری برای انتخابات مجلس دهم تنها دو نفر یعنی محمدرضا عارف و مصطفی کواکبیان تایید شدند.

وی با اشاره به دعوت کمیته ارزیابی شورای سیاست‌گذاری از فعالین سیاسی تایید صلاحیت شده برای بررسی رزومه‌هایشان جهت حضور در لیست اصلاح طلبان گفت: تلاش شده است تا از بین تایید صلاحیت شده‌ها با کسانی که با جریان اصلاحات نسبت دارند و می‌توانند در مجلس حامی اصلاحات و دولت باشد صحبت شود. به نظر ما آنها می‌توانند گام دوم را در مجلس تثبیت کنند. نباید امید و آرامشی که از شرایط سال 92 ایجاد شود آسیب ببیند.

علی مطهری تایید صلاحیت شد

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که تایید صلاحیتش برای کاندیداتوری در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی رسما به وی اعلام شده است.

تایید صلاحیت فرزند وزیر اطلاعات

صلاحیت سید محسن علوی فرزند سید محمود علوی فرزند وزیر اطلاعات رسما تایید شد.

یک نماینده که صلاحیتش احراز نشده بود، تأیید شد

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، برای کاندیداتوری در دور دهم انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شد.

کوبیدن رقبای انتخاباتی در جامعه التهاب ایجاد می‌کند

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با سخنان التهاب‌آور فضای جامعه را متشنج نکنند.

وی با اشاره به موضوع رد صلاحیت برخی از نامزدهای انتخاباتی، ادامه داد: راه قانون و اعتراض باز است و هیچ‌کس هم نگفته و نمی‌گوید شورای نگهبان معصوم است، پس از طریق مجرای قانونی اعتراض را مطرح کنیم و اگر صلاحیت آنان تایید نشد در پست‌های دیگری به نظام خدمت کنند.

تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از بزرگترین دستاوردهای اصلاحات است

وی گفت: تشکیل "شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان" یکی از بزرگترین دستاوردهای تلاش مجموعه نیروها، شخصیت‌ها و احزاب اصلاح‌طلب بوده است.

مشروح گفت‌وگوی ایسنا با این فعال سیاسی اصلاح طلب را در اینجا بخوانید.

شرایط امروز خیلی بهتر از انتخابات 92 است

محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با اشاره به ضرورت حفظ امید و نشاط در عرصه انتخابات با وجود ردصلاحیت اصلاح‌طلبان گفت: با امید به کار خود ادامه می‌دهیم.

وی درباره اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس گفت: چهره‌های شاخص به لیست وزن می‌دهند ولی حالا این رد صلاحیت‌ها اتفاق افتاده و دست ما هم نبوده است. ما نسبت به مردم انقلاب و نظام وظیفه داریم. رد صلاحیت‌ها برای ما اتفاق افتاده و شما نسل جوان‌ها باید خوشحال باشید که به عرصه انتخابات وارد شده‌اید.

تائید صلاحیت 92 کاندیدای مجلس در کرمانشاه

یوسف شاه حسینی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در استان کرمانشاه که تائید صلاحیت شده‌اند را 92 نفر اعلام کرد.

وی افزود: در مجموع در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تعداد 285 نفر داوطلب شش حوزه انتخابیه استان کرمانشاه که صلاحیت آنها توسط هیئت مرکزی نظارت و شورای نگهبان طی دو مرحله مورد بررسی قرار گرفته، صلاحیت 92 نفر تائید شده است.

صلاحیت 361 نفر در خوزستان تایید شد

فرج الله خبیر رئیس ستاد انتخابات خوزستان از تایید صلاحیت 361 نفر و رد شدن صلاحیت 239 نفر از نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان توسط شورای نگهبان خبر داد و گفت: از مجموع 602 نامزد انتخاباتی در این استان 239 نفر نیز رد صلاحیت شده و 2 نفر تا پیش از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان انصراف دادند.

تایید صلاحیت 46 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در ایلام

عباد الله باقری مدیرکل سیاسی و انتخابات استان ایلام، گفت: صلاحیت 46 نفر از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان ایلام توسط شورای نگهبان تأیید شد.

وی افزود: از این تعداد 36 نفر مربوط به حوزه‌ انتخابیه‌ ایلام و 10 نفر نیز از حوزه‌ انتخابیه دهلران داوطلب نمایندگی مجلس شورای شده‌اند.

داوطلبان مجلس دهم در کهگیلویه و بویراحمد به 71 نفر افزایش یافت

فتاح محمدی رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع 108داوطلب در استان، 71 نفر تاکنون تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: از مجموع داوطلبان مجلس دهم در سه حوزه انتخابیه استان 71 نفر تأیید صلاحیت، 31 نفر رد صلاحیت شده‌اند و 6 نفر انصراف داده‌اند.

رقابت 12 داوطلب برای هر کرسی مجلس در مازندران

مهرداد ابراهیمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت: به ازای هر صندلی مجلس در مازندران، 12 نفر در این استان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی اظهار کرد: از 305 داوطلبی که برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و نشستن بر 12 کرسی بهارستان ثبت‌نام کرده بودند، 12 نفر انصراف دادند و یک نفر نیز از حوزه مازندران به استان دیگر انتقالی گرفته است.

وی تصریح کرد: 123 داوطلب نیز رد صلاحیت شدند و در مجموع 169 کاندیدای حضور در مجلس تائید صلاحیت شدند.

احراز صلاحیت 13 نفر در کرمان/ 7 تایید شده قبلی رد صلاحیت شدند

حمید ذکااسدی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: لیست کاندیداهای تایید یا رد صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان به 9 حوزه اصلی اخذ رای استان کرمان اعلام شد.

وی بیان کرد: در لیست اعلام شده 13 نفر از افراد عدم احراز صلاحیت شده و رد صلاحیت شده در استان کرمان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند و 7 نفر از افراد تایید شده نیز ردصلاحیت شدند.

صلاحیت 64 نفر دیگر در استان اصفهان تایید شد

فضل الله کفیل فرماندار اصفهان گفت: پس از بررسی‌های نهایی در مرحله دوم بررسی صلاحیت‌ها، صلاحیت 64 نفر دیگر در استان اصفهان تایید شد که افزایش 16 درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: با توجه به تایید صلاحیت 121 نفر در مرحله نخست، استان اصفهان 185 کاندیدا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد داشت.

افزایش تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس در لرستان به ۱۷۲ نفر

سید سعید شاهرخی رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: از مجموع 296 داوطلب در استان، 172 نفر تاکنون تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی عنوان کرد: 54 نفر در خرم‌آباد، 25 نفر در بروجرد، 32 نفر در کوهدشت و رومشکان، 19 نفر در سلسله و دلفان، 18 نفر در دورود و ازنا، 16 نفر در الیگودرز و 8 نفر در شهرستان پل‌دختر تأیید صلاحیت شدند.

تایید صلاحیت 100 نفر از کاندیداهای مجلس در کردستان

علیرضا آشناگر رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با اشاره به احزار صلاحیت 35 داوطلب رد صلاحیت شده در این استان، گفت: مجموع افراد تایید صلاحیت شده کردستان به ۱۰۰ نفر رسید.

وی اظهار کرد: در مجموع در استان کردستان 213 نفر برای انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرده بودند که از این تعداد پنج نفر انصراف داده و صلاحیت 176 نفر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: هیات نظارت استان از این تعداد 65 نفر را تایید صلاحیت کرد و 142 نفر نیز رد صلاحیت شدند.

رقابت 18 نامزد برای تصاحب یک کرسی مجلس در تویسرکان

حبیب مومیوند فرماندار شهرستان تویسرکان از رقابت 18 کاندیدا برای تصاحب یک کرسی در مجلس شورای اسلامی در این شهرستان خبر داد.

وی از تأیید شدن 6 نفر از عدم احراز شده‌ها در مرحله قبل خبر داد و گفت: با تأیید این 6 نفر، 18 کاندیدا برای حضور در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت خواهند پرداخت.

تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده در چهارمحال و بختیاری به ۷۴ نفر رسید

خدابخش مرادی رئیس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده چهار حوزه انتخابیه این استان برای رقابت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۷۴ نفر رسید.

مرادی خاطرنشان کرد: بر این اساس از مجموع ۱۴۶ داوطلب ثبت نامی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری، ۷۴ داوطلب تأیید صلاحیت و ۴۶ داوطلب رد صلاحیت شدند و ۲۶ داوطلب هم اعلام انصراف کردند.

مردم به کاندیداهای مخرب رقبا روی خوش نشان نمی‌دهند

ایرج ندیمی عضو هیأت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت بر لزوم رعایت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی تاکید کرد و گفت که کاندیداها باید به جای تخریب یکدیگر به تشریح توانایی‌های خود بپردازند زیرا مردم به کسانی که دست به تخریب رقبایشان می‌زنند روی خوش نشان نمی‌دهند.

حضور مردم در انتخابات تیری به قلب دشمنان خواهد بود

زهرا صدراعظم نوری عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت:‌ حضور مردم در صحنه انتخابات تیری به قلب دشمنان داخلی و خارجی خواهد بود.

وی اظهار کرد: انتخابات مهمترین عرصه‌ای است که مردم می‌توانند در آن به صورت جدی مشارکت داشته باشند تا نسبت به سرنوشت خود تصمیم گیری کنند و به همین دلیل باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا گروه‌ها و قشرهای مختلف جامعه این ضرورت را درک کرده و در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت:‌ وظیفه تمام گروه‌های مرجع، احزاب، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است که مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.

نیروهای مسلح در جریان انتخابات وامدار جناح خاصی نیست

حجت‌الاسلام فرجی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی موضوع استقلال نیروهای مسلح را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیروهای مسلح در جریان انتخابات آینده وامدار جناح خاصی نیست.

وی گفت: عضویت و دخالت نیروهای مسلح در مناقشات و تبلیغات سیاسی ممنوع است.

هزینه‌های غیرمتعارف برای تبلیغات انتخاباتی، تعجب‌آور و شبهه‌انگیز است

محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان در تشریح اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: مجلس خبرگان به کسانی نیاز دارد که برای حفظ آینده اسلام و انقلاب همه چیز خود را فدا ‌کنند و کاری کنند که پایه‌های انقلاب مستحکم شود.

وی، تشویق یکدیگر برای آمدن پای صندوق‌های رأی جهت انتخاب بهترین کاندیداها را مهمترین وظیفه هر شهروند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دانست.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین صرف هزینه‌های غیرمتعارف برای تبلیغات انتخاباتی را تعجب‌آور و شبهه‌انگیز دانست و گفت: کاندیدایی که مبالغ گزافی هزینه می‌کند، بعید است که بتواند منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی خود ترجیح ‌دهد.

مشارکت حداکثری در انتخابات سیاست‌های ایران در عرصه بین‌الملل را تضمین می کند

جواد هروی نماینده مردم قائنات در مجلس با بیان این که «مشارکت حداکثری می‌تواند آن سیاستی که در عرصه بین‌الملل مطرح می‌شود را تضمین و پشتیبانی کند» گفت: قطعا انتخابات پیش‌رو در دیدگاه جهانیان نسبت به ایران موثر خواهد بود و نشان می‌دهد سیاست‌های اتخاذ شده از پشتوانه مردمی برخوردار است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ستاد انتخاباتی همراه با رقص