فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تعداد دانش آموزان اتیسم در تهران رو به افزایش است


به گزارش خبرنگار ایرنا، وجیه الله پرویزی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان در مجتمع آموزشی شهیدمحبی افزود: کلاس های درس دانش آموزان اتیسم (در خود ماندگی و ضعف در تعاملات اجتماعی) با تعداد سه یا چهار دانش آموز برگزار می شود و در تلاش برای تامین امکانات و فضای آموزشی برای این دانش آموزان هستیم.
وی با اشاره به خدمات ارایه شده به دانش آموازان استثنایی شهر تهران گفت: اکنون سرویس ایاب و ذهاب این دانش آموزان راه اندازی شده و در بخش خدمات درمانی نیز در تلاش هستیم که مشکلات تامین داروی مورد نیاز برخی از دانش آموزان استثنایی حل شود.
پرویزی بیان کرد: براساس طرح ارایه خدمات رایگان به دانش آموزان استثنایی سمعک رایگان در اختیار دانش آموزان کم شنوا قرار می گیرد.
پرویزی بیان کرد:شش هزار دانش آموز استثنایی در هفت گروه آسیب دیده بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی، حرکتی و چند معلولیتی و اختلالات یادگیری در مدارس استثنایی شهر تهران تحصیل می کنند.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به افزایش دانش آموزان مرزی (دیرآموز) در مدارس عادی افزود: این دانش آموزان دارای معلولیت پنهان بوده و شناسایی آنان دشوار است که در تلاشیم با کمک مراکز مشاوره و مراکز ویژه اختلالات یادگیری از این دانش آموزان حمایت کنیم.
وی گفت: 12 آذر ماه تنها یک نماد برای بزرگداشت معلولان است در صورتی که باید همواره به قشر معلولان توجه کرده و خدمات شایسته ای را به آنان ارایه کنیم.

* بهره مندی 58 مدرسه استثنایی از سرویس رایگان
الهه راستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین گفت: با تلاش شهرداری تهران در سال تحصیلی(95-94) یک هزار و 16 سواری و ون به 58 مدرسه استثنایی شهر تهران خدمت رسانی می کنند.
وی اظهار امیدواری کرد با کمک مسئولان این تعداد وسایل نقلیه تا سال آینده افزایش پیدا کند.
راستگو با تاکید بر ایجاد فرصت برابر برای معلولان افزود: این قشر در موضوع های اشتغال، مسکن و ازدواج با مشکلات متعددی رو به رو هستند که باید امکانات و شرایط لازم را برای تامین نیازهای معلولان فراهم کنیم هر چند که این مشکلات برای تمامی افراد جامعه مطرح است اما برای افراد معلول بیشتر است.
راستگو گفت: اگر دولت، مجلس، شهرداری تهران سازمان های مردم نهاد را به عنوان بازوان خود بدانند کمک موثری به حل مشکلات شهر تهران به خصوص مشکلات افراد معلول در این شهر خواهد شد.
این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: اکنون سازمان های مردم نهاد شهر تهران در 15 کارگروه تخصصی فعالیت می کنند که یکی از این کارگروه ها به موضوع های مربوط به معلولان می پردازد و کسانی که علاقه مندند می توانند در این کارگروه عضو شوند.
آیین بزرگداشت روز جهانی معلولان روز دوشنبه با حضور لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، الهه راستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران، مصطفی سراج رییس اداره بهزیستی شهر تهران، میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، تقی ابوطالبی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، وجیه الله پرویزی مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در مجتمع آموزشی شهید محبی برگزار شد.
در این مراسم از دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده معلول شهر تهران تجلیل شد.
تهرام/7245//1348

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش انگیزه در دانش آموزان