سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



مشاوره سلامت/ پرسش و پاسخ با طب سنتی


مشاوره سلامت/  پرسش و پاسخ با طب سنتیخراسان/ حتی داروهای گیاهی، تنها با معاینه بالینی، گرفتن شرح حال و تشخیص مزاج بیمار امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف داروی گیاهی توصیه می شود، بهتر است پس از مشورت با متخصص طب اسلامی و سنتی مصرف شود. دکترسیدسعید اسماعیلی،پزشک و محقق طب اسلامی، به سوالات شما پاسخ می دهد.
س: وزنم 90 کیلوگرم است وبا کوچک ترین فعالیت بدنی داغ می شوم واحساس گرما می کنم.
ج:بخشی از مشکل شما به دلیل مزاج گرم شماست؛ به همین دلیل خوردن گرمی ها را محدود کنید به عنوان مثال ادویه و مصرف زیاد گوشت مناسب نیست. از طرفی خوراکی هایی که کمی حرارت را کاهش می دهد مانند شربت سکنجبین ، شاهتره وکاسنی میل کنید وکمی سکنجبین ( 3 تا 4 قاشق) را با عرق کاسنی وشاهتره مخلوط وناشتا میل کنید .
کاهش وزن متعادل هم برای شما مناسب است .این کاهش وزن ظرف 5 تا 6 ماه مناسب است تا به تدریج وزن شما کاهش پیدا کند .
س:مردی 25 ساله ام که حدود 3 سال پیش واریکوسل با گرید 4 داشته ام وهر دو طرف را عمل کردم .اما به تازگی طرف چپم دوباره عود کرده است.
ج: واریکوسل به دلیل تجمع سودا ایجاد می شود وداروهایی که به دفع سودا کمک می کند، مناسب است.از مصرف غذاهایی که باعث تجمع سودا می شود، بپرهیزید. عدس ، بادمجان ، کلم ، قارچ وانواع ترشی ها از جمله این مواد است. موادی که دفع سودا می کند مانند خاکشیر مناسب است. از دم کرده گل گاوزبان، استوقودوس و افتیمون استفاده کنید. معمولا روش های خونگیری مانند زالو درمانی وفصد نیز مفید است وتاثیر خوبی دارد؛ بنابراین به یکی از متخصصان طب سنتی مراجعه کنید تا اگر مشکلی وجود نداشته باشد، در مرحله اول فصد و در مراحل بعد زالو درمانی انجام شود .
س: خانمی 42 ساله هستم و مزاجم دم(خون) و گاهی بلغم است. مدتی است که پاشنه پا وانگشتان هر دودستم درد می کند.
ج:اگر درد همراه با تورم است ناشی از افزایش بلغم است واگر ناشی از افزایش خون باشد، معمولاً همراه با سرخی است. در مورد اول باید از مصرف خوراکی های سرد مانند سالاد، ماست و... بپرهیزید .ادویه بیشتر مصرف کنید. دمنوش آویشن مناسب است. کمی فعالیت بدنی انجام دهید زیرا تعریق برای شما مفید است .استفاده از سونای خشک در این شرایط مفید است .



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
نقش سلامت روح در سلامت جسم 2-حجت الاسلام مولایی-طب سنتی