فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتاب انتخاب، اسلام و مسیحیت وارد بازار نشر شد


به گزارش روز یکشنبه خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا، انتخاب، اسلام و مسیحیت نوشته احمد حسین دیدات با ترجمه فاطمه فضائلی و احمد فضائلی است که به فعالیت تبشیری مسیحیان در جهان، برای تغییر دیانت مردم قبل و بعد از ظهور دین مبین اسلام می پردازد.
هرچند جامعه ایران نسبت به بسیاری از کشورهای مسلمان دیگر، کمتر در معرض تبلیغات مستقیم تبشیری بوده و هست، اما در دهه های اخیر برای مقابله و نفوذ در فرهنگ دینی مقتدری که به نام انقلاب اسلامی در صحنه بین المللی ظهور یافته و طاقت آن ها را از بین برده، فعالیت هایی را سازمان داده اند که در آن ها نقش تبلیغ گسترده و حساب شده مسیحیت قابل توجه است.
در چنین فضایی که مسلمانان از سویی در معرض این تهاجمات اعتقادی هستند و از سوی دیگر، وظیفه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام را بر دوش دارند، ایجاب می کند تا آنان به دانش و منطق منظم و کافی، نسبت به اسلام و دیگر کتاب های آسمانی مجهز شوند تا در مقابل پرسش ها و ابهاماتی که مهاجمان نسبت به این عقیده طراحی کرده و به میدان آورده اند توانا باشند.
برای این منظور شاید بتوان به منابع فراوان و متعددی رجوع کرد، اما به طور قطع در میان این آثار، اثر به یادماندنی و ارزشمند «انتخاب، اسلام و مسیحیت» که مولف مبارز در صحنه مقابله با مسیحیت، یعنی مرحوم احمد دیدات تهیه و تالیف کرده است، از موثرترین منابع به شمار می آید.
این کتاب حاصل تجربه، مباحثه و مناظره مستقیم مولف با مبلغان و مبشران مسیحی است، با روشی ساده، برانگیزاننده، قابل یادگیری سریع و عملیاتی، خواننده را نه تنها به ابعاد دست کاری و تحریف شده مسیحیت مسلط می کند، بلکه با ارائه بسته مباحثات فکری منبعث از دین مبین اسلام که به همین منظور تهیه کرده، وی را برای ورود به معرکه ارشاد مسیحیان نیز راهنمایی و آماده می کند.
ادبیات این کتاب نتیجه حضور مولف در مناظرات مستقیم با سران فکری و دانشمندان مذاهب و فرق گوناگون مسیحیت است و بدین لحاظ، با موضوعات و واقعیت های جاری بین معتقدان مسیحیت سر و کار دارد، با این توصیف، مباحث مطروحه کاملا کاربردی است.
یادآوری این نکته نیز ضروری است که آنچه مورد نظر مولف بوده نه در سطح فلسفه زیربنایی ادیان، بلکه بیشتر در ظاهر کتاب های انجیل و تورات است و مواردی را هم که از قرآن کریم ارائه می دهد با برداشت های روشن و ملموس توام کرده، هرچند که در موارد نادری با عمق بیشتری به تجزیه و تحلیل پرداخته است.
در مجموع، اثربخشی محتوای این تالیف در برانگیختن مسلمانان برای یافتن نگاه عمیق تر به اسلام، قرآن و حضرت محمد (ص) از سویی، و از سوی دیگر مطالعه دقیق تر کتب انجیل و تورات، و آمادگی برای ورود به صحنه فعالیت برای مقابله با نفوذ مسیحیت و ارشاد مسیحیان، از جمله پیامدهای مثبت شایان توجه این کتاب است.
کتاب ' انتخاب؛ اسلام و مسیحیت' در هشت بخش که عبارتند از آنچه کتاب مقدس درباره حضرت محمد(ص) می گوید، محمد(ص) وارث مسیح(ع)، محمد(ص) برترین پیامبر، قرآن بزرگ ترین معجره، اهل کتاب، ابزار مبارزه، آیا کتاب مقدس کلام خداوند است؟ و صلیب خونین یا صلیب خیالی تدوین شده است.
فراهنگ**9022**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فرق اسلام و مسیحیت و دلایل حقانیت اسلام (سخنان قدیری ابیانه)