فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نوش‌آبادی: نگران وضعیت «رستاخیز» هستیم/ بعد از رفع اشکالات وزیر شخصا دستور اکران می‌دهد


به گزارش خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری فارس، شب گذشته در برگزاری مراسم جشن هنر انقلاب محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از عدم نمایش فیلم رستاخیز گفت: علی‌رغم میل نظام و هنرمندان فیلم رستاخیز از اکران ایرانی و خارجی بازماند. برای مطلع شدن از روند وضعیت اکران فیلم «رستاخیز» به سراغ حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفتیم. وی درباره امکان اکران فیلم «رستاخیز» در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: در حوزه فیلم  سینمایی  «رستاخیز» شخص جناب آقای جنتی صحبت کرده‌اند.  چیز جدیدی هم قابل بیان باشد، وجود ندارد.  همه مراحل طی شده تا به اینجا رسیده که  اصلاح مورد نظر صورت بگیرد اگر هم مجددا درخواستی برای شورای عالی نظارت بیاید و مجددا بخواهد در شورا مطرح شود آن شرطی که جناب آقای وزیر مقرر  کردند و تاکید بر  حذف برخی سکانس ها که مورد انتقاد قرار گرفته است، داشتند باید صورت گیرد . فیلم در برخی سکانس ها  از طرف برخی از مراجع معظم تقلید  شبهه به وجود آورده که باید برطرف شود.

کارگردان و تهیه کننده برای رفع مشکلات رستاخیز چاره اندیشه کنند/«رستاخیز» در وضعیت بلاتکلیف

وی ادامه داد:  قرار هم بر این بود که تهیه کننده،  کارگردان و عوامل فیلم برای تامین نظرات آقایان فقها و همچنین نظراتی که شخص وزیر دارند راهکاری  ارایه دهند و  برای رفع این مشکل چاره اندیشه ای شود ، ظاهرا تا به امروز کاری انجام نشده ، حالا یا به دلیل  مشکل بودن کارهای فنی برای رفع این مشکل است که تا به امروز صورت نگرفته است به لحاظ فنی اصلاح این سکانس ها مشکل باشد یا تهیه کننده و کارگردان برایشان امکان ندارد این کار را انجام بدهند  بنا به دلایلی که خودشان می دانند .فیلم «رستاخیز» در وضعیت بلاتکلیف باقی مانده است.

 

نگران وضعیت «رستاخیز» هستیم

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: کلیات فیلم همانگونه که شما اشاره کردید  مورد تایید است، فیلم  پروانه ساخت و تولید و نمایش و اکران دارد از سوی دیگر جزء فیلم های ارزشمند تاریخ سینمای ایران است  که هزینه مادی و معنوی زیادی برای  آن صرف شده و امکانات بسیج شد تا این فیلم  با این کیفیت تولید شود ما هم ناراحت و نگرانیم از وضعیتی که برای «رستاخیز» پیش آمده است.

نیروهای متعهد و انقلاب فیلم «رستاخیز» را تهیه و تولید کردند

نوش آبادی تاکید کرد: از ابتدا گفتیم  دوستان ما که از نیروهای  متعهد و انقلابی سینما هستند و عناصر این فیلم تهیه کننده ، کارگردان و عوامل تولید با نگاه های دینی ، اعتقادی و آرمانی و برای خدمت به سینمای دینی کشور این کار را تولید کردند. ما شکی نداریم افرادی که چندین سال زحمت کشیدند تا چنین فیلم ارزشمندی در این کشور تولید بشود و هزینه های زیاد و هنگفتی برای ساخت فیلم صرف شود امروز همه ما نگران هستیم فیلم ارزشمند به دلیل برخی اشکالاتی که وجود دارد، توقیف است و وضعیت بلاتکلیف دارد. اما  تلاش هنوز به نتیجه نرسیده و دوستان ما هم در رفع مشکلاتی که وجود دارد هنوز نظرات دستگاه فرهنگی و نظرات برخی از فقها و مراجع را تامین نکردند.

 

آمادگی ارشاد برای اکران فیلم بعد از اصلاح برخی سکانس ها/ وزیر شخصاً بعد از رفع اشکالات اکران می شود

وی ادامه داد: ما همچنان آمادگی داریم بعد از رفع این اشکالات و اصلاح برخی از سکانس ها فیلم به پرده سینماها بیاید و در سالی که مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات داخلی و نیروهای داخل کشور نامگذاری کردند براساس  سیاست اقتصاد درون‌زا محصول کشور است که می تواند با بسیاری از فیلم های دنیا رقابت کند. فیلم به لحاظ فنی و هنری و اعتقادی قابل رقابت است. ما در سینمای دینی کشور نیازمند این گونه فیلم ها هستیم و اینگونه افراد که بتوانند با خمیرمایه دینی و با باورهای اسلامی فیلم را تولید کنند ملاحظات را باید داشته باشند که زحمات آنها  به خاطر برخی از  ، صحنه و سکانس ها  به سرنوشت نگران کننده دچار نشود.

همین که  اشکالات برطرف شود و مسایلی که شخص آقای  وزیر گفتند  لحاظ شود، خودشان دستور می دهند فیلم اکران  شود، اگر اشکالاتی که مورد شبهه و انتقاد قرار گرفت برطرف شود .

با پوشاندن چهره بازیگر نقش حضرت عباس(ع) مشکل فیلم مرتفع می شود

نوش آبادی در پاسخ به این سوال که نیازی به حضور در شورای عالی نظارت نخواهد داشت گفت: سیر قانونی درباره فیلم رستاخیز طی شده ، فیلمنامه تصویب شده، پروانه ساخت و  نمایش گرفته تنها بحث اشکال در تصویر است.  تصویری که شخصیت نقش حضرت عباس را بازی می کند  قابل تشخیص نباشد و با نور پوشانده شود مشکل فیلم مرتفع می شود فیلم جزء فیلم های خوب سینمای ایران و از مفاخر سینمای دینی ما است.

انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
نرم افزار تعاونی مسکن و کایا- رفع اشکالات