سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سمیناری با حضور خواهران معمار ایرانی - امریکایی در کرمانشاه برگزار می شود


به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر اجرایی این سمینار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این همایش از 23 تا 25 آذر در دانشگاه رازی و کاروانسرای شاه عباسی محوطه تاریخی بیستون برگزار خواهد شد.
عباس مه روان اظهار کرد: خواهران حریری که اصالتی کرمانشاهی دارند از معماران برجسته جهانی بشمار می آیند و تاکنون 2 بار در سال های 2004 و 2012 بعنوان برترین معماران جهان برگزیده شده اند.
به گفته دبیر اجرایی، این سمینار با اهدافی چون آموزش و پژوهش با فراهم کردن زمینه های لازم برای دانشجویان و متخصصین صنعت ساختمان در حوزه معماری برگزار می شود همچنین آشنایی با جدیدترین نظریه های علم معماری و بررسی آثار آنها در عرصه های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی برگزار خواهد شد.
مه روان همچنین از برگزاری نشست های تخصصی از قبیل نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه های استان کرمانشاه با هدف بررسی سیستم آموزشی معماری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، مدیریت شهری، توانمندسازی بافت های حاشیه ای، مسکن اجتماعی برای محرومین و نیز نشست بررسی تطبیقی سیستم آموزشی معماری در ایران، خبر داد.
وی گفت: 2 روز نخست این سمینار در سرسرای اجتماعات دانشگاه رازی و روز پایانی هم در کاروانسرای شاه عباسی محوطه تاریخی بیستون برگزار خواهد شد.
مه روان گفت: در روزهای برگزاری این همایش، بازدیدهایی از بافت های فرسوده و برخی شهرکها از جمله شهرک دولت آباد برای مدعوین در نظر گرفته ایم که هدف از این کار، انتقال آسیب ها و معضلات این مناطق می باشد.

** هزینه های برگزاری و ورودی های 100 و 500 هزار ریالی سمینار
دبیر اجرایی سمینار معماری در مورد هزینه های برگزاری این سمینار گفت: در مجموع 250 میلیون ریال برای این سمنار هزینه می شود که 210 میلیون ریال آن مربوط به تهیه بلیت هواپیما (رفت و برگشت) خواهران حریری از امریکا به ایران می باشد.
وی اظهار کرد: قرار است مهمانان در مهمانسرای دانشگاه اسکان داده شوند و در بسیاری از هزینه های دیگر هم صرفه جویی شده است.
مه روان همچنین هزینه ورودی برای هر شرکت کننده را 100 هزار ریال در 2 روز نخست اعلام کرد و گفت: اگر مدعوین بخواهند ناهار میل کنند، لازم است مبلغ 70 هزار ریال دیگر هم بپردازند.
وی البته حق ورودی در روز پایانی این سمینار که در کاروانسرای شاه عباسی بیستون برگزار می شود را 500 هزار ریال عنوان کرد.
به گفته مه روان در این سمینار مسئولان استانی و مهمانانی از سایر استانهای کشور حضور خواهند داشت.
شهر کرمانشاه دارای یک هزار و 250 هکتار بافت فرسوده شهری و 35 سکونتگاه غیررسمی (شهرک های حاشیه ای و روستاهای ملحق شده به شهر) می باشد که بعنوان یکی از آسیبهای حوزه اجتماعی - شهری مطرح است.
6539/8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اردوی خواهران هلال احمر سروآباد(کرمانشاه)