سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سیپراس به اوغلو؛ خوشبختانه خلبانان ما مثل خلبان‌های شما ملون و ناپایدار رفتار نمی‌کنند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربیه، به دنبال هدف قرار دادن سوخو 24 روسیه توسط ترکیه به بهانه نقض حریم هوایی،‌برخی رسانه‌ها در گزارشی تاکید کردند که ترکیه هرچند بر لزوم حفظ حریم هوایی خود تاکید کرده‌ اما این کشور حریم هوایی یونان را بارها و بارها نقض کرده است.

به گفته رسانه‌ها، براساس آمار و ارقام دولت یونان هواپیماها و جنگنده‌های ترکیه فقط در سال 2014 بیش از 2244  بار حریم هوایی یونان را نقض کرده‌اند. 

روابط ترکیه و یونان که هر دو عضو ناتو هم هستند، در چند دهه اخیر بر اثر اختلافات در قلمرو آبی در دریای اژه و همچنین مسئله قبرس متشنج بوده است (جزئیات بیشتر).

حالا موضوع سرنگونی سوخو 24 روسیه توسط ترکیه سبب شده تا نخست‌وزیر یونان نقض حریم هوایی آتن توسط آنکارا را یادآوری کرده و همتای ترکیه‌ای خود را مخاطب قرار دهد.

«الکسی سیپراس» در صفحه توئیتر رسمی خود دعوایی توئیتری را با احمد داوود اغلو ترتیب داد و از ترکیه به دلیل نقض حریم هوایی یونان انتقاد کرد.

نخست‌وزیر یونان در 4 توئیت به زبان انگلیسی و یونانی اینطور نوشت: «خطاب به نخست‌وزیر داوود اغلو: خوشبختانه خلبانان ما آنطوری که خلبانان شما در مقابل روس‌ها ناپایدار و ملون رفتار کردند، رفتار نمی‌کنند».

او در توئیت دوم با اشاره به نقض‌های مکرر حریم هوایی یونان توسط ترکیه تصریح کرد: «آنچه در دریای اژه دارد اتفاق می‌افتد، شرم‌آور و غیرقابل باور است».

سیپراس در توئیت سوم هم نوشت: «ما در حال هزینه کردن میلیون‌ها دلار روی تسلیحات هستیم. شما حریم هوایی ما را نقض می‌کنید و ما رد شما را می‌گیریم».

نخست‌وزیر یونان در توئیت آخر با تاکید بر لزوم تمرکز آنکارا و آتن بر نجات پناهندگان تاکید کرد: «ما پیشرفته‌ترین سیستم‌های تسلیحاتی هوایی را داریم اما در روی زمین ما نمی‌توانیم قاچاقچیانی که مردم بیگناه را غرق می‌کنند، ‌بگیریم».

نخست‌وزیر ترکیه در واکنش به 4 توئیت همتای یونانی خود تنها به توئیت اول او اشاره کرد و اینطور جواب داد: «اظهارات سیپراس درباره خلبانان ما اصلا با روح و اصل ماجرای آن روز مطابقت ندارد. الکسی بیا با هم روی دستور کار مثبت تمرکز کنیم».

به گزارش العربیه، پس از مدتی توئیت‌های خود را که به زبان انگلیسی منتشر کرده بود، ‌از صفحه خود حذف کرد اما توئیت‌های منتشرشده به زبان یونانی را همچنان به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/8ZEPRX


ویدیو مرتبط :
مسابقه دو خلبان-هواپیمای مسافربری-خلبانان-