سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فناوری تشخیص حرکات دست به ‌BMW می آیند


ترنجی/ بی ام و سری 7 اولین خودرویی بود که به شما اجازه می داد تا با استفاده از ژست های حرکتی انگشتان خود کنترل یرخی اعمال را در دست بگیرید. با پرتوتایپی (نمونه آزمایشی) که بی ام و در نمایشگاه (CES (Consumer Electronics show از آن پرده برداری کرد تکنولوژی در صنعت خودرو گام بزرگی به جلو برداشت. در حالیکه بی م و سری 7 می تواند حرکات دست شما را ردیابی و تشخیص دهد و با استفاده از فرامین انگشت شما صدای سیستم صوتی را کم یا زیاد و یا کارهای دیگری مانند برقراری یا قطع تماس را انجام دهد، این تکنولوژی جدید که در نمایشگاه CES پیش رو رونمایی خواهد شد، می تواند تمام دست شما را ردیابی و پردازش کند و از آن در جهت سیستم های سرگرمی و اطلاعاتی استفاده کند.

بی ام و اعلام کرده است که این تکنولوژی می تواند در صفحات لمسی (بدون حتی یک لمس فیزیکی صفحه) مورد استفاده قرار بگیرد. این سیستم با چندین سنسور که در بین کنسول مرکزی تا آینه وسط خودرو قرار گرفته شده اند حرکات دست شما را تحت ردیابی قرار می دهند و هم راننده و هم سرنشین کنار او می توانند با استفاده از دکمه ای مشخص کنند که حرکات دست کدام یک (راننده یا سرنشین) مورد ردیابی و تحلیل قرار گیرد و از آن برای کنترل سیستم استفاده شود. دکمه راننده روی فرمان است پس یک دست مشغول انجام فرامین و دست دیگر مشغول کنترل خودرو است.

بی ام و این فناوری را “Air Touch” نامیده و در آینده ای نزدیک در یک خودروی مفهومی نشان داده خواهد شد. در تصویری که منتسب به این فناوری است صفحه ی بزرگی رویروی سرنشین خودرو قرار گرفته که در زاویه دید راننده هم قرار دارد و در روبروی راننده هم فرمانی را می بینیم که روشن است و احتمالا صفحه نمایشی هم آنجا خواهد بود. برای رونمایی از این تکنولوژی باید تا ماه دیگر به انتظار بشینیم.

به نظر شما با توجه به خودروهای جدید و فناوری های پیشرفته موجود در آن ها، کار با خودرو پیچیده تر شده؟ یا راحت و هیجان انگیز تر؟

به عبارتی شما همان سیستم سنتی در خوردو را می پسندید یا خودرویی که مانند یک لپ تاپ سرشار از تکنولوژی های جدید و کامپیوتری است؟

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
فناوری سونی برای تشخیص زیر آب بودن - زومیت