سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش لحظه‌ای اضطراب به قیمت ابتلا به اسکیزوفرنی/ "ماری‌جوانا" چاقویی که دسته خود را می‌برد


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که استفاده از "ماری‌جوانا" علی رغم خطرات جبران ناپذیری که روی سلامت فرد و مغز انسان می‌گذارد، ارتباطی با خلق و خو یا اختلال‌های عصبی ناشی از اضطراب ندارد.

مطالعات قبلی حاکی از این بود که مصرف این فرآورده گیاه "کانابیس" خطر ابتلا به افسردگی، اضطراب، اختلال دو قطبی را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر، نتایج مطالعات اخیر محققان روی مصرف ماری‌جوانا و شیوع اختلالات خلقی و اضطراب، ارتباطی بین استفاده از ماری‌جوانا و ایجاد اضطراب و تنش در افراد مصرف‌کننده را ثابت نکرد.

این گزارش که توسط مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا و انستیتو روانپزشکی ایالت نیویورک متشر شده حاکی از این است که اختلاف بین نتایج این دو آزمایش به دلیل موقعیت‌های متفاوت جغرافیایی، نسبت بین مردان و زنان و نوع و تعداد اختلال‌های روانی بوده است.

استفاده از گیاه شاهدانه(کانابیس) در پزشکی باعث شده که اندیشمندان مطالعات بیشتری را روی منافع و مضرات مصرف این ماده مخدر انجام دهند.

در عین حال اخیراً نتایج یک مطالعه، نشان می‌دهد ترکیبی از عصاره گیاه شاه‌دانه می‌تواند  منجر به کاهش تشنج شود؛ با این حال، محققان هنوز درباره اثرات ماری‌جوانا خوشبین نیستند و برخی تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از ماری‌جوانا در بین نوجوانان آنها را به شدت در معرض خطر اسکیزوفرنی قرار می‌دهد و مطالعه دیگری در این رابطه، تخریب شدید مغز به دلیل مصرف بیش از اندازه ماری ‌جوانا را تأیید کرده است.

بر اساس این گزارش محققان آزمایشی ترتیب دادند که در آن نزدیک به 35هزار نفر از شهروندان آمریکا طی 3 سال مورد مطالعه قرار گرفتند؛ این آزمایش ارتباط بین افزایش مصرف سیگار و الکل را با مصرف ماری‌جوانا ثابت کرد اما نتوانست ارتباطی بین مصرف ماری‌جوانا و افزایش اختلالات عصبی و افزایش اضطراب پیدا کند.

در عین حال دانشمندان تأکید کرده‌اند که پیدا نشدن ارتباط بین مصرف این ماده مخدر با اختلالات روانی دلیل بر بی‌خطر بودن این ماده نمی‌شود و اثرات زیان‌بار و خطرناک آن روی مغز و سلامتی فرد امری ثابت شده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟