مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



استقبال مسلمانان از طرح ضد اسلام هراسی دولت آلمان


به گزارش «شیعه نیوز»، دول "آلمان" اخیرا قانونی را تصویب کرده است که برطبق آن اسلام هراسی و اقدامات مشابه آن، به عنوان یک جرم شناخته می شود و با عاملان آن برخورد قضایی مناسب خواهد شد.

جامعه مسلمانان و انجمن های اسلامی آلمان، با استقبال از این تصمیم دولت، آن را راهی موثر برای مقابله با این پدیده شوم و نوظهور خواندند.

"رئیس انجمن مرکزی مسلمانان آلمان" در این باره اظهار داشت: ما سالهای است که به دنبال اقدامی برای مقابله با رشد حملات زبانی و فیزیکی به مسلمانان هستیم و اینک این قانون، ما را به هدف خود می رساند و ما برای مقابله با اسلام هراسی توانا خواهد کرد.

«آیمان مزیک» در ادامه افزود: اکنون با تصویب این قانون مقامات دولتی و پلیس آلمان حساسیت بیشتری نسبت به جنایات و اقدامات اسلام هراسانه خواهند داشت، علاوه بر اینکه از این پس، اسلام هراسی تحت عنوان بیگانه هراسی نخواهد رفت تا راه فراری برای مجرمان باقی بماند.

تاکنون پلیس آلمان، از کنار بسیاری از اقدامات مجرمانه علیه مسلمانان به سادگی می گذشتند و آن اقدامات را تحت عنوان واکنش های سیاسی قلمداد می کرد و یا آنها را اهانت های کوچک غیرقابل پیگیری برمی شمرد.

"اعضای ائتلاف مرکل" در پارلمان آلمان، با ارائه طرحی در حمایت از مسلمانان، خواستار مقابله جدی با اسلام هراسی شده و این دست اقدامات را جزء اقسام جنایت آمیز دانستند که پیگری جدی تر و مجازات سنگین تری به دنبال خواهد داشت.

یکی از اساتید دانشگاه "بیلفلد" و متخصص در بحث تبیعض نژادی و افراط گرایی با خرسندی از تصویب چنین قانونی اظهار داشت: تصویب این قانون از مسلمانان در مقابل رفتار های خشونت آمیز محافظت خواهد کرد و حمایت بیشتر دولت از آنان را در پی خواهد داشت.

«پروفسور آندرس زیک» در ادامه خاصر نشان کرد: قرار دادن اسلام هراسی و تبعیض نژادی علیه مسلمانان، تحت عنوان جرم های عادی غیرمنصفانه است و نمی توان اقدام مجرمانه علیه یک مسلمان را تنها به این دلیل که او مسلمان است، یک اقدام عادی محسوب کرد.

وی در ادامه افزود: باید اسلام هراسی تحت دسته بندی مشخصی تعریف شود و برای آن مجازات و احکام خاصی در نظر گرفته شود. چراکه هنوز برای دستگاه قضایی و دادگاه های آلمان، بسیار سخت و پرمشقت است که بین تبعیض نژادی و اقدامات مجرمانه عادی فرق بگذارند که این مشکل با تعریف دقیق از اسلام هراسی و وضع احکام و مجازات های خاص برای آن، برطرف خواهد شد.

در سال های اخیر آلمان شاهد رشد چشمگیر اسلام هراسی و اقدامات مجرمانه علیه مسلمانان است. خصوصا با توجه به اینکه حزب راست افراطگرای مجلس آلمان نیز به شدت به این مساله دامن زده و مخالفت خود را از ورود پناهجویان مسلمان اعلام کرده است.

همچنین این حزب در اظهاراتی تبعیض آمیز، خواهان بسته شدن مساجد مسلمانان در آلمان شد که با مقاومت برخی سران دولتی و نیز مسلمانان این کشور، هنوز به این خواسته نائل نیامده است.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
اسلام هراسی دولت انگلیس و رسانه های آن