فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



غارسراب امیدآباد درشهرستان فارسان ثبت ملی شد


بهمن عسگری سوادجانی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اثر تاریخی و طبیعی به شماره 300 به تاریخ 5/12/1394 در فهرست میراث طبیعی ملی كشور به ثبت رسید.
وی گفت: اثر طبیعی غار سراب امید آباد واقع در استان چهارمحال و بختیاری ، شهرستان فارسان ، بخش مركزی ، دهستان میزدج و روستای امید آباد است.
به گفته وی، این غار در آهك های كرتاسه توسعه پیدا كرده كه رخساره آهكی و دولومیتی ژوراسیك دارند و در بالای آن مارن های زرد و قهوه ایی وجود دارد.
عسگری سوادجانی اظهار داشت: دهانه اصلی این غار (طبقه دوم) حدود 50 متر بالاتر از چشمه سراب سمت چپ و در ارتفاع حدود 2400 متر قرار دارد و به اعتقاد كارشناسان طول شناخته شده غار 650 متر می باشد.
وی افزود: این غار دو طبقه دارد كه بین 15 تا 25 متر اختلاف ارتفاع دارد.
عسگری سوادجانی افزود: استان چهارمحال و بختیاری در حال حاظر دارای هفت اثر طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران می باشد.
غار سراب امید آباد، در فاصله شش كیلومتری دامنه كوه كلك در غرب روستای امید آباد سراب از توابع شهر باباحیدر شهرستان فارسان واقع است.
تاكنون 60 غار در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.
7360/2097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چشمه ای که ثبت ملی شد