سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آماری از اتباع بیگانه که از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند


آماری از اتباع بیگانه که از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدندفارس/ مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: تاکنون 123 هزار نفر از اتباع بیگانه برای دریافت دفترچه بیمه سلامت ثبت نام نموده و 86 هزار نفر از این جمعیت از خدمات این سازمان بهره مند شدند.

مجید اکبری ضمن اشاره به توافق نامه منعقده بین وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: این توافق نامه امکان دسترسی به بسته‌های بستری، بستری موقت و پاسخگویی به نیازهای اتباع خارجی را امکان پذیر می‌کند.
مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، اتباع بیگانه تحت پوشش این سازمان را در 3 گروه اتباع خارجی آسیب پذیر 298 هزار نفر اتباع خارجی بیماران خاص دو هزار نفر اتباع بیگانه غیر آسیب پذیر و تعداد 550 هزار نفر تقسیم بندی کرد.
وی افزود: تمامی اتباع بیگانه می‌توانند با پرداخت حق بیمه از امکانات و خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

اکبری خاطر نشان کرد: تاکنون 123 هزار نفر از اتباع بیگانه در سازمان بیمه سلامت ایران برای دریافت دفترچه ثبت نام نموده و از این تعداد 86 هزار نفر از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند.
این مقام مسئول اضافه کرد: ثبت نام کلیه متقاضیان از طریق دفاتر پیشخوان طرف قرار داد صورت می‌پذیرد که در این راستا یک هزار مرکز پیشخوان در سطح کشور طرف قرار داد با این سازمان هستند.
مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین تصریح کرد: پناهنده آسیب پذیر با پرداخت 75 درصد حق بیمه توسط کمیساریا و 25 درصد توسط فرد بیمه شده با دریافت کارت بستری می‌توانند از خدمات بستری در بیمارستان های تابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده کنند.
وی در خصوص پناهندگان مبتلا به بیماری‌های خاص نیز اظهار داشت: حق بیمه این افراد بصورت کامل توسط کمیساریا پرداخت می‌گردد که این بیمه شدگان با دریافت دفترچه بیمه امکان بهره مندی از تمام تعهدات مرتبط با بیماران خاص را دارا هستند.
اکبری در پایان افزود: کلیه پناهندگان غیر آسیب پذیر نیز می‌توانند با پرداخت حق بیمه توسط بیمه شده و دریافت کارت بستری همانند گروه آسیب پذیر از خدمات بستری در بیمارستان های طرف قرارداد بهره مند شوند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
شرایط اشتغال به کار اتباع بیگانه