سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران چالش‌های عمده در تأمین آب دارد


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا جانباز در نخستین گردهمایی مشترک ایران ـ آلمان در بخش آب و فاضلاب اظهار داشت: بعد از حضور خوب شرکت‌های آلمانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی آب در ماه گذشته، این ایده شکل گرفت که این گردهمایی برگزار شود.

وی افزود: شرایط خوبی برای شرکت های خصوصی ایرانی و آلمانی در یک فضای مستقیم ایجاد شده تا شرکت‌ها با هم گفت‌وگو کنند و زمینه های همکاری‌های بهتر فراهم شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که سطح تکنولوژی در آلمان در بخش آب و فاضلاب بالا است، بنابراین اصرار داریم که از این تکنولوژی‌ها در ایران نیز استفاده شود.

جانباز با تأکید بر اینکه باید از استفاده از محصولات ساخته شده در کشورهایی که کیفیت ساخت آنها پایین است خودداری کنیم، گفت: این حضور و همکاری مشترک با توجه به ارتباطات شرکتهای ایرانی، زمینه ساز حضور شرکت‌های خوش‌نام آلمانی را در منطقه فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: ایران چالش‌های عمده در تأمین آب دارد و بسیاری از زیرساخت‌های آبفا نیازمند تعمیر و بازسازی است که تلاش می کنیم با تعریف قراردادهای مشارکتی در بخش آبفا، چه با شرکت های داخلی و چه خارجی، این مشکلات برطرف شود.

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به حضور 19 شرکت آلمانی در نشست امروز گفت: پیشنهاد ما به سرمایه‌گذاران آلمانی این است که حالا که زمینه سرمایه‌گذاری بعد از تحریم‌ها فراهم است، این اتفاق با سرعت بیشتری رخ دهد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
چالش آب یخ از قدیم تا ایران جدید