سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رییس جمهوری روآندا برگزاری همه پرسی را نشانه وجود دموکراسی در این کشور دانست


به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیگالی، «پل کاگامه» گفت: حضور مردم در همه پرسی انتخابات ریاست جمهوری بسیار خوب و گسترده بود. در حین برگزاری این انتخابات هیچگونه حادثه ای گزارش نشد و این موضوع از وجود امنیت در کشور خبر می دهد. از همه افرادی که به پای صندوق های رای گیری آمدند، تشکر می کنم. این همه پرسی به خوبی نشان داد که دموکراسی کامل در روآندا برقرار است.
بر اساس گزارش کمیسیون انتخابات روآندا، 98 و چهار دهم درصد رای دهندگان روآندایی، روز جمعه با حضور در پای صندوق های رای گیری، ایجاد اصلاحات در قانون اساسی این کشور را تایید کردند.
بر اساس اعلام این نهاد، 6 میلیون و 160 هزار نفر در همه پرسی روز جمعه به تغییر قانون اساسی رای مثبت دادند.
با تایید تغییر در قانون اساسی روآندا، کاگامه قادر خواهد بود پس از پایان دومین دوره خود در قدرت، همچنان نامزد ریاست جمهوری شود و احتمالا تا سال 2034 بر مسند قدرت خواهد بود.
کاگامه 58 ساله از سال 2000 بطور رسمی رییس جمهوری بوده ، اما وی عملا از زمانی که نیروهای شورشی تحت امرش در سال 1994 وارد کیگالی (پایتخت) شده و به نسل کشی این کشور خاتمه دادند، قدرت را به دست داشته است.
دولت کنونی روآندا توانسته است موفقیت هایی را در زمینه تحولات اقتصادی و اجتماعی به دست آورد، اما گروه های حقوق بشری آن را به تحمیل خفقان بر رسانه ها و جناح مخالف متهم می کنند؛ اتهاماتی که دولت آن ها را رد کرده است.
حزب سبز دمکراتیک که حزبی کوچک اما تنها حزب مخالف واقعی این کشور محسوب می شود، تلاش کرد تا از طریق قانونی مانع از اجرای همه پرسی و تغییر در قانون اساسی شود، اما دادگاه روآندا این اعتراض را رد کرد.
این حزب همچنین به نداشتن فرصت برای برگزاری کارزار تبلیغاتی علیه تغییر قانون اساسی اعتراض کرده است.
کاگامه که آخرین بار در انتخابات 2010 پیروز شد تاکنون برای باقی ماندن در صحنه قدرت اظهار نظر قطعی نکرده اما در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.
بر اساس رای مثبت مردم روآندا به تغییرات در قانون اساسی کشورشان، وی می تواند یک دوره هفت ساله و دو دوره پنج ساله دیگر در قدرت باقی بماند.
خاورم**9041**1010

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چگونگی برگزاری همه پرسی جمهوری اسلامی ایران