سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماينده مجلس: برجام پرونده‌اي ملي است نه سياسي


نماينده مجلس: برجام پرونده‌اي ملي است نه سياسي

ا‌يسنا/ نماينده مردم محلات و دليجان در مجلس شوراي اسلامي برجام را يک پرونده ملي دانست که بايد از ديدگاه‌هاي سياسي و جناحي به دور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا سليمي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: نامه رهبري در خصوص برجام فصل‌الخطاب بود و در صورتي برجام قابليت اجرايي مي‌يابد که الزامات مدنظر مقام معظم رهبري تامين شده باشد.

وي تصريح کرد: رهبري تاکيد داشتند که در ابتدا الزامات لازم انجام گيرد، قراردادها امضا و سپس اقدام شود، در مبادله اورانيوم گام به گام عمل شود يا در حوزه برداشتن تحريم‌ها نامه کتبي از رئيس جمهور آمريکا وجود داشته باشد. همه اين موارد را شفاف بيان کردند که بايد جداگانه مورد توجه قرار گيرد.

اين عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اين‌که «بايد هيئتي تشکيل شود که وظيفه نظارتي برعهده داشته باشد» گفت: اين هيئت بايد اقدامات طرف مقابل را لحظه به لحظه رصد کند و در هر زمان که اقدامي جهت نقض برجام و تهديد کشور انجام شود، واکنش قابل قبولي نيز ارائه شود.

وي اجراي برجام را منوط به تحقق شروط مورد نظر رهبري دانست و گفت: برجام يک پرونده ملي است و نبايد اسير ديدگاه‌هاي سياسي و جناحي شود. سوق دادن برجام به اين سمت قطعا تهديد جدي براي کشور خواهد بود.

سليمي با تاکيد بر اين‌که «خوش‌بيني و خوش‌خيالي نسبت به عملکرد طرف مقابل سم مهلکي براي کشور خواهد بود» گفت: شيطنت طرف مقابل پيوسته و هميشگي است و بايد به اين مهم نگاه خوداتکايي داشته باشيم.

وي با اشاره به نظر مقام معظم رهبري درخصوص وضعيت اقتصادي کشور بعد از اجراي برجام گفت: بايد همچنان خوداتکايي و اعتماد به نفس را در خود تقويت کرده و مدنظر داشته باشيم. نبايد نگاهمان به دستان طرف مقابل باشد و همه مسئولين بايد اين نگاه را در صدر امور قرار دهند. اين امر کاهش آسيب اقتصادي را به همراه خواهد داشت.

نماينده مردم محلات و دليجان تاکيد کرد: يکي از مواردي که اين روزها مطرح است ورود کالاهاي آمريکايي به کشور است، اين واردات قطعا شکسته شدن غرور ملي را به همراه خواهد داشت و نبايد صرفا از فرصت ايجاد شده در اين مسير استفاده کرد. در اين عرصه بايد به تاکيدات رهبري توجه ويژه داشت.


ویدیو مرتبط :
مصلحت نیست مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته شود