سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امحا 1700 تن سیب‌زمینی سوء مدیریت دولت را نشان‌ می‌دهد/ هیچ توجیهی قابل قبول نیست


سیدراضی نوری نماینده مردم شوش و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به دنبال امحای 1700 تن سیب‌زمینی در استان فارس، اظهار داشت این اقدام بی‌برنامگی مجموعه دولت، جهاد کشاورزی یا هر مجموعه تعاونی کشاورزی را می‌رساند.

وی افزود: در بازار برای اینکه توازنی بین توزیع و تقاضا یا مصرف و تولیدکننده صورت گیرد مستلزم این است که هر دو طرف در نظر گرفته شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در یک نظام اسلامی اینکه مقدار زیادی از محصولی چون سیب‌زمینی را امحا کرده یا از بین ببریم به هیچ وجه صحیح و قابل قبول نیست. باید به این فکر باشیم که حداقل آن را صادر کرده یا به آن جنبه حمایتی در موسسه‌های خیریه، بهزیستی و کمیته های امداد بدهیم و بین افراد مستمند توزیع شود.

نوری در همین رابطه اضافه کرد: من نمی‌دانم این کار چه توجیهی دارد ولی می‌توانست طی قراردادی به نیازمندان تخصیص داده شود تا اینکه آنها را از بین ببرند. هیچ دلیل منطقی و توجیهی مبنی براینکه این اقدام جهت جلوگیری از گرانی و ارزان شدن محصول بوده وجود ندارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امحای 1700 تن سیب‌زمینی آن هم محصولی که با دست‌رنج کشاورزان تولید شده است هیچ دلیل منطقی برای خروج رکود یا مبارزه با افت قیمت‌ها ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی این عمل را بی‌برنامگی و سوءمدیریت برخی مسئولان اجرایی کشور دانست و گفت: بی‌برنامگی و سوءمدیریت در این زمینه موجب شد تا به جای اینکه برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد به صورت نادرست و بی‌برنامه همه چیز را از بین ببرد.

نوری در خاتمه ضمن محکوم کردن این اقدام تاکید کرد: این عمل نه از نظر عرف و قانونی قابل توجیه و قبول است و نه از نظر شرع.

انتهای پیام/

http://fna.ir/V3M7ZQ


ویدیو مرتبط :
امحای 1700 تن سیب زمینی