شربت متادون جان دختر کوچولو را گرفت


پدر هلما کوچولو به‌دلیل سهل‌انگاری در نگهداری دخترش بازداشت می‌شود. بازپرس جنایی پرونده پس از تحقیقات قضائی این دستور را صادر کرد.

مرگ هلما کوچولو به‌ دلیل سهل‌ انگاری پدر

دی‌ماه بود که مسئولان بیمارستانی پرده از مرگ دختربچه سه‌سال و ٦ ماهه‌ برداشتند. وقتی گزارش مرگ هلما کوچولو در اختیار قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس دادسرای جنایی تهران قرار گرفت، تحقیقات قضائی - پلیسی آغاز شد.  کارآگاهان وقتی با جسد کبود دخترکوچولو روبه‌رو شدند، فرضیه کودک‌آزاری پیش رویشان قرار گرفت و از سوی پزشکان بیمارستان گفته شد که مردی به نام محمد این دختربچه را به بیمارستان رسانده و سپس از بیمارستان خارج شده است. 

بدین‌ترتیب تجسس‌ها برای ردیابی محمد و خانواده دختر کوچولو کلید زده شد. درحالی‌که دستگیری آزارگر این دختر کوچولو در دستور کار ماموران قرار گرفته بود، کارآگاهان از تیم پزشکی شنیدند که علت مرگ هلما کوچولو خوردن شربت متادون است.

ماموران خیلی زود موفق شدند پدر هلما و محمد را که شوهر خاله‌اش است، شناسایی کنند که با تراژدی عجیبی روبه‌رو شدند. جسد این دختر که شناسنامه ندارد با دستور قاضی به پزشكی قانونی انتقال یافت تا علت اصلی مرگ مشخص شود.  به همین دلیل خانواده هلما مورد تحقیق قرار گرفتند تا زوایای پنهان پرونده فاش شود. پدر این دختر روز ٢٢ دی‌ماه در شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران حاضر شد و به قاضی گفت: وقتی دخترم به دنیا آمد وضع مالی خوبی نداشتم، بیمارستان برگه ولادت را گرو نگه داشت تا همسر و دخترم مرخص شوند.  قرار شد من پول بیمارستان را جور كنم و پس از آن برگه ولادت را تحویل بگیرم. نتوانستم پول را جور كنم، به همین دلیل دخترم شناسنامه ندارد.

 این مرد درباره علت مرگ دخترش به قاضی جنایی پایتخت گفت: از مدتی پیش من و همسرم معتاد شدیم. ‌من توانستم ترك كنم،  اما همسرم نمی‌توانست؛ به همین دلیل او را برای ترك به كمپ فرستادم. گاهی خواهرزنم به خانه ما می‌آمد تا مراقب دخترم باشد. او هم اعتیاد داشت و شربت متادون مصرف می‌كرد. یك روز پیش از مرگ دخترم حدود ساعت ١٦ عصر بود كه دیدم یك بطری كه حاوی شربت متادون است و متعلق به خواهرزنم بود، دست دخترم است.

 بطری را از او گرفتم و پس از آن دخترم خوابید. تا فردا صبح بیدار نشد و من به موضوع مشكوك شدم.  ساعت ٧ صبح نهم دی‌ماه خواهرزنم به خانه‌ام آمد و گفت كه حال دخترم خوب نیست. او را به بیمارستان منتقل كردیم كه جان باخت.  با ادعاهای این مرد تحقیقات برای فاش شدن زوایای پنهان پرونده ادامه دارد.  

با گذشت دو ماه از ماجرای فوت دختر کوچولو، بازپرس مدیر روستا از شعبه ششم دادسرای ناحیه ٢٧ دستور تعقیب و دستگیری پدر هلما را صادر کرد تا پرونده درخصوص سهل‌انگاری و قصور در نگهداری هلما از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: روزنامه شهروند


ویدیو مرتبط :
ترک اعتیاد متادون