سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اپل، سامسونگ و سونی برای ساخت باتری موبایل های خود از کودکان کار استفاده می کنند


اپل، سامسونگ و سونی برای ساخت باتری موبایل های خود از کودکان کار استفاده می کنند

امروز سازمان عفو بین الملل گزارشی را منتشر نموده که در آن نوشته شده برای ساخت باتری های موجود در اسمارت فون های شرکت های بزرگی همانند اپل، سامسونگ و سونی از کودکان زیر 7 سال استفاده می گردد.

در این گزارش آمده بخش بزرگی از کارگران معادن کبالت در جمهوری دموکراتیک کنگو را کودکان تشکیل داده اند. لازم به ذکر است که استفاده از این نوع نیروی کار در این کشور رواج بسیاری دارد. عناصری که از این معادن استخراج می گردند به کارخانه های چینی و کره ای فروخته شده و تولید کننده های باتری نیز از آنها در ساخت محصولات خود بهره می گیرند و در نهایت آنها را طبق قراردادهای از پیش تنظیم شده به غول های تکنولوژی تحویل می دهند.

این در حالیست که شرکت ساکن در کوپرتینو قبلا اعلام نموده بود: «ما هرگز در ساخت محصولات خود از کودکان کار بهره نمی گیریم و این موجب افتخار ماست که به این مسئله پایند هستیم.» این کمپانی همچنین ادعا کرده بود اگر متوجه شود هر کدام از تامین کننده های آنها از کودکان به عنوان نیروی کار استفاده نموده آنها را مجبور خواهد کرد نیروی کار زیر سن قانونی خود را به خانه فرستاده و همچنان حقوق آنها را بدهد تا بتوانند با آن پول ادامه تحصیل بدهند و در آخر هم به کودکان قول بدهند که پس از رسیدن به سن قانونی دوباره آنها را استخدام خواهد نمود.

سامسونگ نیز در این رابطه بیانیه ای صادر نموده و گفته که اگر آنها شاهد به کار گرفتن کودکان در کارخانه ی تامین کننده های خود باشند، بدون وقفه با آن واحد تماس گرفته و می خواهند تا کودکان مورد بحث را اخراج نمایند.

سونی نیز در واکنش به این گزارش اعلام داشته آنها با کارخانه هایی همکاری دارند که تمامی قوانین مربوط به حفظ حقوق بشر را اجرا می نمایند.

در همین راستا بد نیست بدانید سازمان عفو بین الملل با 78 کارگر معادن کبالت مصاحبه داشته که 17 نفر از آنها کودکان بوده اند. یکی از این کارگران زیر سن قانونی «پاول» نام و 14 سال سن دارد. او در حرف های خود گفته که 24 ساعت را در معدن سپری می کند به این صورت که صبح به آنجا رفته و صبح فردای آن روز از آنجا خارج می گردد و برای تامین نیازهای اولیه خود مجبور است کار کند.

در آخر هم جا دارد اشاره نمائیم، 50 درصد از کبالت مورد نیاز جهان از معادن کبالت کنگو تامین می شوند و این عنصر در ساخت باتری های لیتیوم یونی که در بیشتر موبایل ها و تبلت ها شاهد آن هستیم، مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: phonearena

برچسب‌ها:اپلاسمارت فونباتریسامسونگسونیکودکان کارنیروی کار

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
جاسوسی از موبایل سامسونگ توسط باتری آن