سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جزئیات نشست مهم در بغداد برای پیگیری خواسته های تظاهرات کنندگان


جزئیات نشست مهم در بغداد برای پیگیری خواسته های تظاهرات کنندگانتسنیم/ رهبران سیاسی عراق در نشستی به پیگیری پرونده‌های اصلاح، هیئت‌های مستقل و خواسته‌های تظاهرات‌کنندگان پرداختند.

در نشست رهبران سیاسی عراق که به دعوت فوادمعصوم رئیس جمهوری این کشور برگزار شد، شرکت کنندگان بر موضوعاتی همچون اصلاح سیاسی و اداری، مبارزه با فساد، تعدیل وزاری و احترام به اراده مردمی تاکید کردند، همچنین مقرر شد کمیته‌هایی برای پیگیری اجرای روند اصلاح و مبارزه با فساد و نیز تسریع در حل و فصل پرونده‌های شوراها یا هیئت‌های مستقل و کمیته رسیدگی به خواسته‌های تظاهرات کنندگان تشکیل شود.
بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، به دعوت فواد معصوم رئیس جمهور، عصر روز شنبه مورخه 19 مارس(29 اسفند 94)نشست فوق العاده سران قوا با رهبران گروه‌ها و احزاب سیاسی در کاخ السلام بغداد برگزار شد، در آغاز این نشست، شرکت کنندگان، پیروزی‌های نیروهای شجاع در الانبار، موصل و مناطق دیگر را تبریک گفتند و بر حمایت قاطع از شهروندان در شهر تازه که با جنایات وحشیانه تروریست‌ها مقابله کردند، و نیز ضرورت حفظ امنیت بغداد و منحصر شدن سلاح در دستان نیروهای امنیتی تاکید کردند.
این نشست بر مسائل اصلاح سیاسی، اداری، مبارزه با فساد، تعدیل وزاری و احترام به اراده مردمی که در تظاهرات و اعتصاباتی که از جولای سال گذشته تا کنون همچنان ادامه دارد،‌متبلور است، متمرکز بود.
بر اساس گزارش الفرات، در این نشست همچنین کمیته‌ای با شرکت نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی و سران قوا تشکیل شد که ماموریت پیگیری اجرای اقدامات اصلاحی و تعدیلات وزاری را طی مدت یک هفته برای کمک به حیدرالعبادی نخست وزیر برای انجام تعدیل وزاری به شکل فوری و فعال‌سازی شورای عالی مبارزه با فسا و تسریع در حل پرونده‌های هیئت‌های مستقل برعهده دارد.
همچنین در این نشست تشکیل کمیته‌ای با حضور شرکت کنندگان و نمایندگانشان برای پیگیری ارتباط با سازمان‌دهندگان تظاهرات مردمی تصویب شد تا خواسته‌های آنها را در کمیته با هماهنگی دولت و پارلمان پیگیری کنند. در این نشست بر ضرورت فعالیت پارلمان و تدوین قوانین پس از تاخیر صورت گرفته برای کمک به تقویت روند اصلاح تاکید شد.
بیانیه دفتر رئیس جمهوری عراق آورده است این اقدامات بیانگر نیاز کشور به اصلاح واقعی است که آقای نخست وزیر آغاز آن را اعلام کرده است که با اراده ملی منسجم است که تظاهرات‌کنندگان و اعتصاب کنندگان آن را بیان کرده‌اند، این مسئله بخش اساسی از روند سیاسی و منافع واقعی عراق دموکراتیک آزاد، پیشرفته و امن است به طوری که سران قوا و نمایندگان احزاب بر حمایت خود از خواسته‌های قانونی و اهمیت تکیه بر تسریع روند اصلاح به ویژه در این شرایط که مستلزم پایبندی همه به ثبات امنیتی و حمایت از نیروهای مسلح برای پرداختن کامل به انجام ماموریت ملی خود در مبارزه با داعش و نابودی آن است، تاکید کردند.
این در حالی است که بلیغ ابوکلل از اعضای ائتلاف المواطن به رهبری سید عمار حکیم گفته است سند ارائه شده از سوی حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، واضح و دقیق نیست.
وی افزود عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از نشست سران قوا خارج شده است، زیرا جدیتی در اصلاح مشاهده نکرد.
وی گفت ما چندین گزینه به حیدرالعبادی پیشنهاد کردیم از جمله این‌که از نخست وزیری یا حزب الدعوه استعفا کند.
این نشست در حالی برگزار شد که طرفداران مقتدی صدر طی روزهای اخیر در گذرگاه‌های منطقه الخضراء بغداد دست به اعتصاب زده‌اند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
تظاهرات مردم بغداد علیه تهدیدات آمریکا