سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت‌الله نوری همدانی: شهدا با اخلاص تمام به میدان‌ جنگ رفته‌اند


آیت‌الله نوری همدانی: شهدا با اخلاص تمام به میدان‌ جنگ رفته‌اندمیزان/ آیت‌الله نوری همدانی با تأکید براینکه میلیون‌ها بسیجی با اخلاص حاضر هستند که جان خود را برای اسلام فدا کنند، گفت: هدف شهدا بسیار والا است چرا که هدفی جز خدا نداشته و با اخلاص تمام به میدان‌ها رفته‌اند.

آیت‌الله حسین نوری همدانی در آخرین اجلاسیه کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان که در میدان شهدای ذهاب رشت، برگزار شد، اظهار داشت: سلام بر شهیدان و عزت آفرینان و منادیان فضیلت، سلام بر آزادگان و جانبازان و شهدای والامقام که توانستند با خون خود پیام اسلام را به دنیا برسانند، سلام بر قطره قطره خون آنها و افرادی که توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند، سلام بر میزاکوچک خان جنگلی و سلام بر شهید آیت‌الله احسانبخش.

وی با بیان اینکه قبلا هم سفری به این استان شهید پرور و ولایتمدار و مهمان‌نواز داشتم، گفت:کلمه شهید کلمه‌ای پربار است و شهید کسی است که از لحاظ معارف خداشناسی ولایت امامت برجستگی دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه هیچ چیز بالاتر از شهادت در راه خدا بالاتر نیست، اظهار کرد: شهید واژه‌ای‌است که دارای محتوایی بسیارکامل و جامع است و هدف شهدا بسیار والا است چرا که هدفی جز خدا نداشته و با اخلاص تمام به میدان‌ها رفته‌اند.

وی با بیان اینکه همان‌طور که حضرت ابراهیم(ع) بت‌ها را شکستند، شهیدان هم توانستند استکبار را با خون خود بشکنند و با تمام اخلاص مانند اسماعیل(ع) در مقابل ابراهیم(ع) خود را قربانی کنند و جان دهند، عنوان کرد: شناخت شهدا وعظمت خانواده، پدران، مادران و زنان آنان یک وظیفه است

مرجع تقلید شیعیان گفت: در هیچ کشوری این امنیت وجود ندارد و این نظام قدرتمند اسلامی با رهبریت مقام معظم رهبری خون بها خون شهدا است که به مردم خودباوری را داد و به دشمنان خود باختی داد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه مردم به‌واسطه این خودباوری قدم‌های بزرگی برداشتند و توانستند به‌وسیله انرژی هسته‌ای، موشک‌ها و تجهیزات جنگی لرزه بر جان دشمن بیندازند، افزود: این اقدامات نور امیدی بر دل تمام مستضعفان است و بیداری اسلامی به‌وجود آورد و در تونس، مصر و سوریه بیداری اسلامی به‌وجود آورد.

وی با تأکید براینکه میلیون‌ها بسیجی با اخلاص حاضر هستند که جان خود را برای اسلام فدا کنند، خاطر نشان کرد: زن‌ها قبل از این نظام در خانه‌ها نشسته بودند اما نظام جمهوری اسلامی زنان را به عرصه جامعه آورد و این برکات همگی به برکت خون شهدا است که با جانفشانی و ایثار به وجود آمد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خداوند به شهید 7 برکت عطا کرد و اولین قطره خون که ریخت تمام گناهانش بخشیده می‌شود،‌ تصریح کرد: شهید سرش بر دامن حوریان گذاشته می‌شود و لباس و اندامش از بهشتی پوشیده می‌شود و شهید به خدا می‌‌پیوندد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه شهید دارای مقام والا است و ما هر چی داریم از زحمات خون شهدا و برکت اخلاص شهدا است، گفت: هرکسی جهاد را پشت سر بگذارد و اهمیت ندهد دچار ذلت، عقب افتادگی و بلا می‌شود و خدا عزت را در جهاد قرار داده است.

وی با بیان اینکه در گیلان علاوه بر 8 هزار شهید، انسان‌های والا و بلند مرتبه مذهبی هم وجود دارد که همواره پشتیبان انقلاب هستند، اظهار کرد: بزرگان مذهبی گیلان شیعه را در زیر سیطره اخلاص تبیین در گیلان ماتدگار کردند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه کنگره شعهدای امروز گیلان در آرمان‌گرایی و ولایت‌مداری ریشه دارد، تصریح کرد: در طول تاریخ مردم گیلان ولایت‌مدار، شهید پرور وهمیشه در صحنه بودند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شهدا جهادگری و جهاد را از اهل بیت آموختند، افزود: تمام شهادت‌ها الهام گرفته از امام حسین(ع)، اسلام ناب و اهل بیت است.

وی بیان کرد: اسلام ناب این است که در راه خدا و قرآن قدم برداریم و انقلاب را که خداوند به ما هدیه کرد حفظ، حراست کنیم چرا که ما با وجود این انقلاب زنده هستیم و این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان است و جهان اسلام را به پیروزی می‌رساند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه شهدا افرادی هستند که گردبادها آنها را نمیلرزاند و لغزش نخواهند داشت، گفت: گیلانی‌ها بر مدار ولایت و شهادت یک مدار در کشور هستند و امروز ما از خانواده‌هایی داریم که تک فرزند خود را به جبهه‌های جنگ فرستادند.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با دست پاک شهدا به دست صاحب اصلی خود می‌رسد و جهان اسلام را در دنیا پایدار و پیروز می‌کند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
دیدار آیت الله پورمحمدی با آیت الله العظمی نوری همدانی