سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سفیر فرانسه در واشنگتن: پیمان بازرگانی آزاد آمریکا و اروپا فعلا به سرانجام نمی رسد


سفیر فرانسه در واشنگتن: پیمان بازرگانی آزاد آمریکا و اروپا فعلا به سرانجام نمی رسدایرنا/ دوازدهمین دور از مذاکرات پیمان بازرگانی آزاد میان اروپا و آمریکا روز دوشنبه در حالی آغاز شد که سفیر فرانسه در واشنگتن می گوید همچنان موانع بسیاری تا امضای نهایی این قرارداد باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جرار آراد» سفیر فرانسه در آمریکا در آستانه دور جدید گفت و گوها در صفحه توییتر خود نوشت: حساس ترین مسائل هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است و ما راه زیادی تا دست یابی به یک توافق داریم.
وی در ادامه پیش بینی کرد: هیچ توافقی تا پایان دوره ریاست جمهوری اوباما در کار نخواهد بود و امضای این توافق در بهترین حالت بعد از سال 2017 یا 2018 صورت خواهد گرفت.
این در حالی است که مقام های ارشد آمریکا و اتحادیه اروپا هم اکنون برای بررسی یکی از بزرگترین موانع موجود در مسیر امضای این پیمان در بروکسل، پایتخت بلژیک گرد آمده اند.
به گفته منابع آگاه در اتحادیه اروپا، مذاکره کنندگان در دور جدید گفت و گوها برای اولین بار طرح بحث برانگیز «ایجاد یک سیستم حفاظت از سرمایه» را با ذکر جزئیات مورد بررسی قرار می دهند.
بر اساس این طرح، شرکت ها می توانند هر زمان که احساس کنند منافعشان در خطر افتاده است، علیه دولت ها شکایت کنند.
کمیسیون اروپا به نمایندگی از 28 عضو اتحادیه اروپا قرار است پیشنهاد یک طرح جایگزین را شامل برپایی یک دادگاه ویژه به آمریکا ارائه دهد.
این طرح در اروپا به ویژه آلمان، موج گسترده انتقادها را با خود به همراه داشته است.
مخالفان پیمان بازرگانی آزاد «فرا آتلانتیک» آن را «غیر دموکراتیک» می خوانند و معتقدند که اجرای این پیمان، نتیجه ای جز کاهش نقش نظارتی دولت در صنایع و زیان مردم عادی نخواهد داشت.
در اکتبر گذشته نیز صدها هزار نفر از شهروندان آلمان در مخالفت با این پیمان دست به تظاهرات زدند.
گفت و گوها بر سر پیمان بازرگانی و سرمایه گذاری «فرا آتلانتیک» (TTIP) که منجر به حذف 97 درصد از تعرفه های مالیاتی خواهد شد، از ژوئیه سال 2013 ( خرداد 1392) در جریان بوده است.
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا از حامیان به سرانجام رسیدن این قرارداد پیش از پایان کار دولت وی در ژانویه 2017 میلادی ( بهمن 1395) است.
وی در ماه آوریل سال جاری میلادی (فروردین – اردیبهشت 1395) برای گفت و گو با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در این زمینه به برلین خواهد رفت.
یکی از بزرگترین موانع موجود بر سر راه امضای این پیمان، نگرانی اروپایی ها درباره واردات محصولات غذایی اصلاح شده ژنتیکی از آمریکا عنوان شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
نشست گروه هشت در رابطه با تجارت آزاد آمریکا و اروپا(news.iTahlil.com)