سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توافق ایران و سنگاپور برسر همکاری های مشترک در جهت مبارزه با موادمخدر


توافق ایران و سنگاپور برسر همکاری های مشترک در جهت مبارزه با موادمخدرایرنا/ در دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران با همتای سنگاپوری وی طرفین بر سر طرح همکاری های مشترک دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر، روانگردان ها و پولشوئی به توافق رسیدند.

رحمانی فضلی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر با شان موگام وزیر کشور سنگاپور دیدار کرد.
دراین دیدار طرفین درراستای دیدگاهها و سیاست های راهبردی مشترک میان دوکشور توافق کردند تا زمینه همکاری مشترک میان ایران و سنگاپور در عرصه های مختلف مبارزه با این مواد فراهم شود.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان در این دیدار، ضمن اشاره به دستاورد های ایران در زمینه کشف انبوه مواد مخدر و درمان معتادان، إظهار داشت' جمهوری اسلامی ایران با کشف و ضبط حدودا (٤٠ ) درصد از مواد افیونی جهان، در رتبه نخست کشورهای موفق دنیا در این زمینه قرار دارد.
وی افزود که علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران با ایجاد و راه اندازی چند هزار مرکز درمان و کاهش اسیب توانسته است درصد قابل توجهی از معتادان را تحت پوشش برنامه های درمانی و کاهش آسیب قرار دهد.
به گفته وزیر کشور ایران با توجه به ماهیت این پدیده، بایستی ضمن حفظ و تقویت برنامه های مؤثر مقابله ای و درمانی، اولویت فعالیت ها و تمرکز ظرفیت های موجود، بر طراحی و اجرای برنامه های موفق پیشگیری از اعتیاد، با هدف ممانعت از گرایش افراد سالم جامعه به مصرف موادمخدر معطوف شود.
'شان موگام ' وزیر کشور سنگاپور نیز ضمن اشاره به این نکته که کشورش از حیث حاکمیت قانون و ارائه خدمات بهداشتی در ردیف کشورهای موفق جهان قرار دارد، گفت که سنگاپور نیز همچون جمهوری اسلامی ایران با طرح قانونی کردن مصرف مواد مخدر مخالف است .
وی افزود که راهبرد مبارزه با مواد مخدر در سنگاپور، بر دو حوزه اصلی مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کمک معتادان و حمایت های مالی از انان (بویژه جوانان معتاد)، برای ترک اعتیاد متمرکز است.

در پایان این نشست، وزرای دو کشور ضمن تاکید بر ضرورت شناسایی و ردیابی منابع مالی قاچاقچیان و مقابله همه جانبه با پولشوئی، توافق نمودند تا کمیته مشترک کارشناسی دو کشور، به منظور بررسی زمینه همکاری های دو جانبه و تدوین یادداشت تفاهم مورد نظر تشکیل گردد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
ایران و ترکیه 8 سند همکاری و یک بیانیه مشترک امضاء کردن