فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تقدیر از ۲ هنرمند فعال در عرصه تئاتر کودک و نوجوان/ معرفی برگزیدگان ۸ رشته تئاتر کودک و نوجوان


به گزارش خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری فارس، امسال برای نخستین بار در تاریخ تئاتر ایران، همزمان با روز جهانی تئاتر «نخستین جشن روز جهانی تئاتر کودک و نوجوان» به دبیری حمید جبلی در تالار هنر برگزار می شود.  این جشن با حضور فعالان و هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان برگزار می شود و یک هنرمند پیشکسوت و یک هنرمند فعال و تاثیرگذار در این عرصه تقدیر خواهد شد.

در این مراسم که در تالار هنر برگزار می شود یک هنرمند برتر سال 94 از گروههای مختلف تئاتر کودک و نوجوان  در هشت رشته از جمله بازیگری ، عروسک سازی، کارگردانی، نویسندگی، موسیقی، طراحی صحنه و.... معرفی و تقدیر خواهد شد. داوری برترین های هر رشته پیش‌تر به صورت برگه‌های نظرسنجی با همکاری کانون تئاتر کودک و نوجوان صورت گرفته و عملکرد افراد از این طریق ارزیابی شده است.

هنگامه مفید در این جشن پیام روز جهانی تئاتر کودک و نوجوان که خود  آن را نوشته است ،می خواند.  کارگردانی نخستین جشن روز جهانی تئاتر کودک و نوجوان توسط حامد زحمتکش صورت می‌گیرد و با توجه به سابقه این هنرمند برنامه شاد و مفرحی در نظر گرفته شده است اختتامیه این جشن همزمان با اولین اجرای نمایش «شاهزاده خانم بد ترکیب» به کارگردانی مریم کاظمی  خواهد بود. «نخستین جشن روز جهانی تئاتر» (ویژه کودک و نوجوان) ساعت 17 ، این مراسم توسط موسسه خصوصی «تماشاگان»در تالار هنر برگزار می شود.

بنابراین گزارش تئاتر سنگلج نیز مراسمی برای روز جهانی تئاتر در نظر گرفته است و هنگامه مفید در این مراسم پیام بین المللی روز جهانی تئاتر را قرائت می کند پس از قرائت این پیام  نمایش «اندر حکایت ناکامی ببری خان» به کارگردانی مشترک سلما حسینی و سینا ییلاق بیگی روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
سومین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان سوره