علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



زنگ آغاز سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر در بوشهر به صدا درآمد


به گزارش خبرنگار مهر، آئین آغاز به کار بخش استانی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تعداد از مسئولان استان بوشهر در مجتمع فرهنگی ۹ دی بوشهر برگزار شد.

در این مراسم از تمبر اختصاصی ایرج صغیری پیشکسوت تئاتر کشور رونمایی شد.

همچنین مجوز فعالیت ۲۴ گروه جدید بوشهری با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی کشور اعطا شد.

همزمان با آغاز فعالیت سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایشگاه تخصصی عکس و پوستر تئاتر بوشهر نیز آغاز به کار کرد.

سامانه فروش اینترنتی بلیط جشنواره نیز کار خود را آغاز کرده است و افراد با مراجعه به سامانه می‌توانند بلیط خود را دریافت کنند.

حضور هنرمندان ۴ استان در بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عصر سه‌شنبه در این آئین اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در عرصه تئاتر است و حمایت مناسبی را از هنرمندان در استان خواهیم داشت.

حمیده ماحوزی با اشاره به آغاز بخش استانی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به میزبانی بوشهر، اضافه کرد: هنرمندان از چهار استان کشور در بوشهر به اجرای برنامه می‌پردازند و ما افتخار میزبانی از این جشنواره را داریم.

وی یکی از برنامه‌های مهم در عرصه تئاتر استان بوشهر را برگزاری اردیبهشت تئاتر در شهرستان‌ها، تئاتر استانی و شهرستانی عنوان کرد و ادامه داد: تئاتر در استان بوشهر ریشه‌دار است و برای توسعه این هنر برنامه داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به برخی از کمبودهای اعتباری در تئاتر استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: با این کمبودها بسیاری از برنامه‌های مورد نظر را نتوانستیم عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده با توجه به تحولات بین‌المللی، بودجه فرهنگ و هنر نسبت به گذشته بهتر شود و بتوانیم برنامه‌های هنری را در خور شان هنرمندان اجرا کنیم.

ماحوزی به انتظارات هنرمندان برای حمایت مسئولان اشاره کرد و افزود: از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم رضایت‌مندی هنرمندان را جلب کنیم.

اجرای ۶ گروه نمایشی در بوشهر

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: شش گروه نمایشی از استان‌های تهران، اصفهان، چهارمحال‌و‌بختیاری و آذربایجان شرقی در این جشنواره به مدت چهار روز در تئاتر شهر بوشهر برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

جهانشیر یاراحمدی با اشاره به برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بوشهر از ٢٢ تا ٢٥ دی ماه، افزود: ۲۴ مجوز جدید برای گروه های نمایش استان بوشهر صادر شده بود که امروز در این مراسم به این گروه‌ها اعطا شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر فجر بوشهر با اجرای نمایش «متاستاز» به نویسندگی و کارگردانی علی‌اصغر دشتی در تئاتر شهر بوشهر آغاز به کار می‌کند، بیان کرد: این نمایش با موضوع سرطان است که با حضور پروفسور مجید اسدی پژوهشگر برتر هسته‌ای کشور اجرا می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی بوشهر با اشاره به اینكه بوشهر نخستین استانی خواهد بود كه انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی در كشور را برگزار می‌كند بیان كرد: بهمن ماه امسال انتخابات دو انجمن نمایش شهرستان‌هایی که تعداد گروه ‌هایشان بیش از پنج گروه است را برگزار خواهیم كرد.

یاراحمدی افزود: نمایش « مجلس قربانی سنمار» اثری از بهرام بیضایی با کارگردانی شیما جوادپور هنرمند بوشهری در بخش ب و برگزیده فجر استانی، در جشنواره سی و چهارم حضور دارد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی بوشهر ادامه داد: نمایش «ماهی‌های ۹ ماهه» کاری از مهدی تنگستانی و گروه نمایشی ایلیا از بندر گناوه نیز در بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شد.

یاراحمدی اضافه کرد: نمایش «سه چهار روزی که امیر خانه نبود» نوشته رضا گشتاسب و کارگردانی فضل‌الله عمرانی از هنرمندان شهرستان دیر استان بوشهر به جشنواره تئاتر فجر راه یافت و روزهای ۴ و ۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۹ و ۲۱ در مجتمع تئاتر سه‌نقطه سالن رکن‌الدین خسروی به روی صحنه می‌رود.


ویدیو مرتبط :
زنگ خطر اقتصاد انگلیس به صدا درآمد