صدور 71 تن کالای استاندارد از مرز بین‌المللی مهران


مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام گفت: در 9 ماهه نخست سال 27 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شده است.

مهندس «محمد مددی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، با بیان این‌که در این مدت 105 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تمدید شده است، اظهار کرد: در 9 ماهه نخست سال 11 مورد صدور مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان داشتیم که در خصوص آزمایشگاه‌های همکار نیز در این مدت 13 مورد تمدید و تائید صلاحیت انجام شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام تصریح کرد: در راستای آموزش مدیران کنترل کیفیت نیز در این مدت 2398 نفر ساعت هم‌چنین کارگاه آموزشی BV در مهران با حضور صادرکنندگان و تجار مرز بین‌المللی مهران برگزار شد.

مددی با اشاره به این‌که 78 دستگاه آسانسور در مراکز عمومی و دستگاه‌های دولتی در 9 ماهه نخست امسال کنترل و بارزسی شد، خاطرنشان کرد: در راستای انجام کنترل و بازرسی وسایل بازی در شهربازی‌ها نیز تعداد 80 وسیله کنترل و استانداردسازی شد.

وی ادامه داد: کنترل و بازرسی مخازن سوخت CNG خودروهای دوگانه‌سوز نیز برای 640 خودرو در ایلام انجام شده و نمونه‌برداری از انواع نان‌ها در سطح استان 68 مورد انجام شد که تنها یک مورد عدم انطباق مشاهده شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام با بیان این‌که در 9 ماهه نخست سال در بخش محصولات بومی تدوین شده استاندارد 5 مورد انجام‌شده، تصریح کرد: در این مدت تعداد موضوعات استاندارد ملی تدوین شده توسط اداره‌کل 153 مورد بوده است.

مددی با اشاره به توانمندی‌های اداره استاندارد مهران گفت: در مهران در حوزه صنایع غذایی، شیمیایی، ساختمانی و میکروبیولوژی، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های خوبی دارد که به فرآیند صدور کالا به کشور عراق در مرز بین‌المللی این شهر نیز کمک شایانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه نخست سال 585 پرونده تعیین ماهیت تشکیل شده و 71 هزار تن کالای استاندارد نیز از مرز مهران صادر شده است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ادامه داد: رتبه نخست در محور صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و ارزیابی عملکرد در بین دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته توسط این اداره‌کل کسب شد.

مددی با اشاره به وظایف کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات یادآور شد: تبیین راهبردها و اولویت‌های نظام استانداردسازی و تنظیم سند چشم‌انداز توسعه کیفیت کالا و خدمات متناسب با شرایط و مزیت‌های خاص استان برای ارایه به شورا، بررسی موانع و مشکلات استانداردسازی و وضعیت اجرای استانداردهای اجباری و تشویقی محصولات استان و ارایه راهکارهای اجرایی از جمله وظایف این کارگروه است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تلاش شبانه روزی برای راه سازی در مهران مرز بین‌المللی دروازه عتبات عالیات