سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بن زاید: نمی‌توانم قطع رابطه را توجیه کنم/هیچ میانجیگری در خصوص ایران ندیده‌ایم


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبد الله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات در نشست خبری پس از اجلاس اتحادیه عرب با اشاره به اینکه اعضای این اتحادیه از عربستان در برابر ایران حمایت می‌کنند، گفت: ایران قوانین بین المللی را نقض کرده است.

شیخ زاید با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه تصریح کرد که سیاست‌های ایران بی نتیجه است و باید این سیاست‌ها تغییر کند.

وی در ادامه تاکید کرد که اتحادیه عرب از اقدام عربستان سعودی در اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان این کشور حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه امارات تاکید کرد که همه کشورها با بیانیه صادر شده حمایت کردند و تصریح کرد که میانجی‌گری در کار نخواهد بود.

وی در این زمینه ابراز داشت: هنوز هیچ میانجیگری در خصوص ایران ندیده‌ایم هرچند تماس‌هایی هست.

عبد الله بن زاید در خصوص کاهش سطح روابط و تاثیر آن بر اقتصاد امارات هم گفت: حجم تبادلات 4 میلیارد دلار . سهم ایران کمتر از 4 درصد از این است. این رقم، رقم بزرگی نیست. تجارت خط حیاتی امارات نیست. مهم‌ترین درآمد ما از گردشگری خارجی است . اینها حقایقی است و در آن مبالغه نمی‌کنم.
وی افزود: مسئله قطع روابط بین دو کشور نیازمند، متعلق به اقدامات خصمانه است. حمله به سفارت عربستان اقدامی خصمانه بود اما من نمی‌توانم قطع رابطه را توجیه کنم. بلکه ترجیح می‌دهیم که سطح روابط را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه منافع تجاری ما بر منافع سیاسی ما ترجیح ندارد، تاکید کرد: ایران همسایه ماست و باید با آن بر اساس این مسائل با آن تعامل کنیم. اما با همه احترامی که درباره عذرخواهی ایران گفته شد، باید گفت که باید دید در چه شرایطی گقته می‌شود. وزیر خارجه عربستان دیروز این را گفت که ایران میخواهد یک کشور عقلانی باشد یا انقلابی؟

وی گفت: ما دنبال خیر مردم خود و توسعه کشورهایمان هستیم. اما متاسفانه چند سالی است که کشمکش‌ها و درگیری‌هایی به وجود آمده. غالبا شر ایران برای ما بیشتر از خیرش بوده است. در ایران حالتی انقلابی است که تهران از آن سوء استفاده می‌کند.

وزیرخارجه تصریح کرد: میخواهم بگویم که امروز همه ما خواستار روابطی طبیعی با ایران هستیم . توپ الان در زمین ایران است.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/AGG9QF


ویدیو مرتبط :
نظرجان کری در خصوص رابطه با ایران...