سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تدابیر امنیتی شدیدتری برای امنیت هسته‌ای از ماه می اجرا می‌شود


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مقام های امنیتی تاکید کردند که بیش از 150 کشور جهان از ماه می، تدابیر و اقدامات بیشتری را برای ارتقای حفاظت از تاسیسات هسته‌ای انجام خواهند داد و برای یافتن مواد هسته‌ای سرقتی یا قاچاق شده همکاری بیشتری خواهند داشت.

اصلاحیه کنوانسیون حفاظت فیزیکی از مواد هسته‌ای پس از آن به تصویب نهایی رسیده است که اروگوئه و نیکاراگوئه نیز این پیمان را امضا کردند تا تعداد امضا کنندگان آن به بیش از 102 کشور برسد. با امضای این دو کشور، دو سوم لازم برای قانونی شدن این پیمان حاصل شده است.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این اصلاحیه به کاهش خطر حملات تروریستی با استفاده از مواد هسته ای که می تواند تبعات فاجعه باری به بار داشته باشد، کمک خواهد کرد.

این پیمان از نظر قانونی برای کشورها الزام آور خواهد بود و کشورهای مختلف باید از تاسیسات هسته‌ای و همین طور استفاده داخلی، ذخیره سازی و انتقال مواد هسته‌ای حفاظت کنند.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که این توافق، سنگ بنای اصلی معماری امنیت هسته‌ای جهان است و دولت آمریکا از همه کشورهایی که تاکنون این پیمان را تصویب نکرده‌اند، می خواهد تا این اقدام را هر چه زودتر انجام دهند.

حدود 10 کشور از جمله پاکستان، آذربایجان و کویت این پیمان را هفته گذشته و در آستانه نشست امنیت هسته‌ای در واشنگتن، امضا کردند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تدابیر شدید امنیتی سیدحسن نصرالله