سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



آلبوم زندگی مشهورترین نقاش زن


مهرخانه/ موزه "فریدا کالو" در مکزیک شماری از عکس‌های زندگی هنری و شخصی این هنرمند مطرح مکزیکی که یکی از مشهورترین نقاشان قرن بیستم است را برای بازدید عمومی به نمایش گذاشته است.

 فریدا کالو نقاش سورئالیست مکزیکی که یکی از برجسته ترین زنان تاریخ هنر معاصر به شمار می‌رود در سال 1954 درحالی که فقط 47 سال داشت از دنیا رفت. او درسال 1925 وقتی هجده سال داشت و دانشجوی پزشکی بود، دچار تصادفی شد که زندگی او را دگرگون کرد. بر اثر این حادثه، فریدا در خانه و در بستر بیماری گرفتار شد. او رشته ی پزشکی را فراموش کرد و به نقاشی روی آورد. وی پس از بهبودی، پرتره ی خودش را برای "دیگو ریورا"، نقاش مکزیکی برد؛ کاری که مسیر زندگی او را تغییر داد. نقاشی های فریدا توجه ریورا را به خود جلب کرد و پس از چندی زندگی مشترک این دو هنرمند آغاز شد.

زندگی مشترک این دو هنرمند با پستی و بلندی بسیار ادامه یافت تا اینکه در سال 1953 فریدا به علت وخامت بیماری یکی از پاهای خود را از دست داد و یک سال آخر زندگیش را بر روی صندلی چرخدار گذراند.

خانه فریدا و ریورا 30 سال بعد از مرگ نقاش به دستور رئیس جمهور این کشور بازسازی و به موزه این هنرمند تبدیل شد. برای اولین بار در سال 1986 خانه و کارگاه این دو هنرمند، مورد بازدید عموم قرار گرفت و بخش حفاظت و مرمت این سایت فرهنگی تاریخی نیز در سال 1994 ایجاد شد. در این موزه بخشی نیز به عکس‌های فریدا تعلق گرفت.

مجموعه عکس‌های کالو سال‌ها پس از مرگش در سال 1954 کشف شده بود. این عکس‌های سیاه و سفید که لحظات مختلف زندگی او را ثبت کرده‌اند سال 2007 در این موزه به نمایش درآمد. عکاسانی چون "من ری"، "مارتین مونکاسی"، "تینا مودتی" و "ادوارد وستون" در دوره های مختلف این عکس‌ها را برداشته‌اند.


ویدیو مرتبط :
کلیپ بهترین و مشهورترین طبل و سنج زن های عرب واقعادیدنی