ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



از آرزوی قهرمانی فوتبال برزیل تا احتمال بازگشت فلپس؛ 7 پرسش بزرگ ریو 2016


به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی بازی‌های ریو 2016 در گزارشی به بررسی هفت پرسش بزرگ در آستانه این مسابقات پرداخته است.

این هفت سوال در زیر آمده است:

1- بولت وارد جمع بزرگان ورزش دنیا می‌شود؟

اوسین بولت در حال حاضر به عنوان بزرگترین دونده سرعت تاریخ شناخته می‌شود. اما هدفش این است که بتواند نام خود را در کنار بزرگانی همچون محمدعلی کلی و پله قرار بدهد.

بولت در المپیک 2008 پکن و 2012 لندن موفق شد مدال طلای دوهای 100 متر، 200 متر و 4 در 100 متر را به خود اختصاص بدهد و حالا می‌خواهد در المپیک 2016 ریو این موفقیت را برای سومین دوره متوالی به خود اختصاص بدهد و سه‌گانه‌اش را کامل کند.

وی می‌خواهد در زمان برگزاری مراسم اختتامیه المپیک با ثبت رکوردی جدید ثبت کند که بالاتر از جاستین گاتلین آمریکایی، سریع‌ترین دونده تاریخ است. به همین دلیل مسابقات دوی 100 متر و 200 متر که با رقابت مستقیم بولت و گاتلین در آن خواهد بود، یک میدان جنگ واقعی میان دو ورزشکار است.

2- فلپس به استخر بازمی‌گردد؟

مایکل فلپس به عنوان بزرگترین ورزشکار تاریخ المپیک با کسب 22 مدال (18 مدال طلا) در پایان المپیک 2012 لندن بازنشسته شد. او طی ماه‌های اخیر با برخی حواشی دست به گریبان بود و حتی دورانی را در یک مرکز توانبخشی گذراند با این وجود فلپس آوریل گذشته اعلام کرد که می‌خواهد در ریو دوباره به آب بزند.

فلپس در صورتی که بتواند راهی المپیک شود، در 30 سالگی پنجمین حضورش در این مسابقات را تجربه خواهد کرد.

3- بالاخره یک غیرچینی قهرمان پینگ‌پنگ می‌شود؟

پینگ‌پنگ‌بازان چینی در دو دوره اخیر المپیک مدال‌های طلا مردان و زنان در همه بخش‌ها را از آن خود کرده‌اند و از زمان ورود این رشته به المپیک نیز از مجموع 28 طلای توزیع شده 24 طلا را بر گردن آویخته‌اند. این مسائل باعث شده سوال بزرگی ایجاد شود که آیا یک غیر چینی می تواند بالاخره قهرمان تنیس روی میز المپیک شود؟

در حال حاضر سه بازیکن برتر زن و مرد جهان همگی از چین هستند و این مسئله باعث شده تا کارشناسان قهرمانی یک غیر چینی را یک ماموریت غیرممکن بدانند.

4- برزیل رنگ طلای فوتبال را می‌بیند؟

قهرمانی در المپیک تنها افتخاری است که فوتبال برزیل همچنان در حسرت آن به‌سر می‌برد. این کشور که پنج بار قهرمان جام جهانی شده، در المپیک سه بار در سال‌های 1984، 1988 و 2012 نایب قهرمان شده و دو بار در سال‌های 1996 و 2008 به مقام سوم دست یافته است. به همین دلیل کسب طلای المپیک در فوتبال تبدیل به یک وسواس در برزیل شده است.

نیمار، ستاره بارسلونا که برای حضور در المپیک ابراز تمایل کرده، امید اول سلسائو برای قهرمانی است تا بتواند نقش موثری در پایان دادن به این ناکامی داشته باشد، البته برزیل دو رقیب جدی را پیش‌روی خود می‌بیند؛ آرژانتین که در سال‌های 2004 و 2008 قهرمان شده (این تیم در 2008 با نتیجه 3 بر صفر برزیل را در نیمه نهایی شکست داد) و همچنین آلمان که برزیلی‌ها هنوز خاطره تلخ شکست 7 بر یک در جام جهانی 2014 را از یاد نبرده‌اند.

5- چه کسی پس از 112 سال قهرمان گلف می‌شود؟

رشته گلف پس از 112 سال غیبت قرار است یک بار دیگر طعم حضور در المپیک را بچشد و در این میان سوال مهم این است که چه کسی مدال طلا را بر گردن خواهد آویخت؟

جردن ایپیث آمریکایی ، مرد شماره یک جهان که سال 2015 قهرمان اوپن آمریکا شد به همراه روری مک‌یوری نفر سوم جهان که تصمیم گرفته این بار با نام ایرلند به جای بریتانیا به میدان برود، بخت‌های اصلی قهرمانی هستند.

در بخش زنان نیز میشله وی، لیدیا کو ورزشکار 18 ساله نیوزلندی و اینبی پارک از کره جنوبی بخت‌های اصلی به شمار می‌روند.

6- فدرر طلای انفرادی تنیس را کسب خواهد کرد؟

بسیاری از کارشناسان راجر فدرر سوئیس را بهترین تنیسور تاریخ می‌دانند؛ ورزشکاری که 17 قهرمانی در گرند اسلم را در کارنامه دارد اما هنوز نتوانسته طلای انفرادی المپیک را به دست بیاورد.

فدرر در سال 2008 در بخش دو نفره به مدال طلا دست یافت اما چهار سال بعد در لندن نتیجه فینال را به اندی ماری بریتانیایی واگذار کرد.

فدرر در 34 سالگی پا به المپیک می‌گذرد و در حالی که از سال 2012 تاکنون نتوانسته حتی یک گرند اسلم را فتح کند، سخت به دنبال رقم زدن یک پایان خوش برای دوران حرفه‌ای‌اش است.

7- اولین قهرمان مسابقات سه‌گانه و کانوی پارالمپیک چه کسی می‌شود؟

برای اولین بار در تاریخ پارالمپیک قرار است دو رشته سه‌گانه و قایقرانی کانو به ترتیب در شهرهای لاگوآ رودریگو دی فریتاس و کوپا کابانا برگزار شود. در قایقرانی کانو جانت چیپینگتون از بریتانیا و مارکوس اسووبودا از اتریش بخش اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند. در سه‌گانه نیز باید از ورزشکاران استرالیا، بریتانیا و برزیل به عنوان بخت های اصلی کسب مدال طلا نام برد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آرزوی بازگشت به وطن مادری...