سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بیمه سلامت پناهندگان در ایران اجرایی شد/ بیماران تنها 10 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌‌کنند


سلامت نیوز:مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با بیان اینکه بیمه سلامت پناهندگان در ایران یکماه است که اجرایی شده است، گفت: با اجرایی شدن این توافقنامه پناهدگان بیمار تنها 10 درصد هزینه‌های درمان را پرداخت خواهند کرد.

فه گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،احمد قویدل با توجه به اجرایی شدن بیمه سلامت پناهندگان در ایران، گفت: خوشبختانه پس از توافق وزرای بهداشت، رفاه و کشور طرح بیمه سلامت پناهندگان در ایران اجرایی شد.وی افزود: این امتیاز صرفا شامل آن دسته از پناهندگانی می‌شود که کارت اقامت دریافت کرده باشند،

بنابراین مراجعه برخی اتباع خارجی با پاسبورت و یا بدون کارت اقامت عملا از موضوع این امتیاز خارج است و هیچ اقدامی از سوی حوزه سلامت ایران در چارچوب امتیازی که به پناهندگان داده شده برای آنها قابلیت اجرایی ندارد.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران، عنوان کرد: افراد تحت پوشش این بیمه تنها 10 درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند و 90 درصد دیگر توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت خواهد شد.

قویدل با بیان اینکه اجرایی شدن بیمه سلامت پناهدگان در ایران یک گام مثبت و بزرگی است، گفت: اما ارزیابی کانون هموفیلی ایران نشان می‌دهد که بسیاری از پناهندگان در پرداخت این مقدار نیز به دلیل مسائل اشتغال دچار مشکل هستند.

برای مثال تهیه 10 عدد داروی فاکتور 7 حدود 10 میلیون تومان می‌‌شود و پناهنده باید یک میلیون تومان را پرداخت و مابقی را بیمه بپردازد اما پرداخت این مبلغ نیز برای برخی از خانواده‌ها مقدور نیست.وی افزود: به همین دلیل برخی از این بیماران ترجیح می‌دهند هم‌چنان داروهای مورد نیاز خود را از بازارهای غیررسمی تهیه کنند.

قویدل با بیان اینکه با اجرایی شدن این توافقنامه دارو به قیمت اصلی توزیع می‌شود یادآور شد: کانون هموفیلی ایران از میزان مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل در تحت پوشش قرار دادن پناهندگان اطلاعی ندارد اما با توجه به واقعی بودن قیمت‌ها می‌توان گفت؛ این اقدام در تاریخ پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است.


ویدیو مرتبط :
10 آزمایش حیرت‌انگیز خانگی که همه را شگفت‌زده می‌کند