سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نتایج مذاکرات حمل‌ و نقلی ایران و کره در یک جدول


نتایج مذاکرات حمل‌ و نقلی ایران و کره در یک جدولاقتصاد نیوز/ در دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل ونقل کره جنوبی، دو مقام مسوول بر سر چه مسائلی مذاکره کردند؟

عباس‌ آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل ونقل کره جنوبی با بیان اینکه نکته‌ مطرح برای توسعه روابط صمیمانه میان دو کشور٬ پایبندی به تعهدات و شفاف‌سازی روابط تجاری است گفت: باید برای تحقق پروژه‌ها با مشارکت دو کشور تمامی جوانب فنی، تکنیکی، مبادلات پولی، مالی و مسائل سیاسی در نظر گرفته شود.

آخوندی خطاب به هانگ‌هواین گفت: برای من بسیار مهم است که شرایط مالی را بدانم؛ قطعا از اجرای این پروژه‌ها توسط کره جنوبی حمایت می‌کنم اما این حمایت مشروط بر ارایه شرایط مالی شفاف و توجیه اقتصادی آن برای ایران است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی برای امضای قرارداد اجرای پروژه‌های زیرساختی با کشور کره جنوبی وجود ندارد یادآور شد: باید درباره شرایط مالی یک تصمیم روشن گرفته شود و هر گاه شرایط تأمین مالی پروژه‌ها به طور شفاف مشخص شد اجازه امضای قراردادها را می‌دهم.

در مقابل وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی از راه‌اندازی سیستم «تبادل یورو» بین ایران و کره در آینده نزدیک خبر داد و گفت: من به وزیر راه و شهرسازی ایران قول می‌دهم تمام تلاش خود را برای ارائه سایر روش‌های تأمین مالی پروژه‌ها به کار گیریم.

هانگ‌هواین خاطرنشان کرد: تأمین مالی پروژه‌ها به صورت «اعتبار صادراتی (Export Credit)» است اما فاینانسورهای کره‌ای این تسهیلات را به شرکت‌های خصوص کره ارائه می دهند و آنها نیز درباره جزئیات و شرایط با شرکت‌های ایرانی مذاکره و تفاهم می‌کنند.

مهممترین محور مذاکرات این دو مقام ارشد ایران و کره‌ای را در جدول خبر می‌توانید مشاهده کنید.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: اقتصاد نیوز


ویدیو مرتبط :
کارشناس روس: غرب بیشتر به نتایج مذاکرات ایران و 5+1 احتیاج دارد