سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



الیوم السابع: وزیر خارجه جدید قطر مهندس آشتی با مصر است


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الیوم السابع مصر در گزارشی به تعدیل در دولت قطر و تعیین محمد بن عبدالرحمن آل ثانی به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور پرداخت و از او به عنوان "مهندس آشتی با مصر" یاد کرد.

تمیم بن حمد امیر قطر امروز دستور تعدیل دولت را صادر کرد که براساس آن، محمد بن عبدالرحمن ال ثانی به جای خالد بن محمد العطیه به عنوان وزیر خارجه تعیین شد.

امیر قطر براساس این تغییرات، هفت وزیر دولت را برکنار کرد که کنار گذاشتن وزیران خارجه و دفاع از مهمترین این تغییرات است.

روزنامه الیوم السابع نوشت: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه جدید قطر همان کسی است که فرایند آشتی با مصر را در دوره عبدالله بن عبدالعزیز شاه پیشین سعودی هدایت کرد. تنش در روابط مصر با قطر درپی رویدادهای 30 ژوئن که در نهایت به برکناری محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر از قدرت منجر شد و نیز استقبال دوحه از شماری از رهبران اخوان المسلمین مصر و شخصیت های حامیان آنها - درپی برکناری مرسی-  بروز کرده بود.

امیر قطر در آن زمان محمد بن عبدالرحمن آل ثانی را که معاون وزیر خارجه بود، به مصر اعزام کرد. این امر در پاسخ به ابتکار عبدالله بن عبدالعزیز شاه وقت سعودی برای حل اختلاف و تنش بین دوحه و قطر صورت گرفت.

قطر در آن زمان خروج 17 نفر از رهبران گروه اخوان‌المسلمین از خاک خود و بستن شبکه الجزیره مباشر مصر را که مطالبی را در حمایت از مرسی و گروه اخوان و علیه حکومت جدید مصر پخش می‌کرد، اعلام کرد.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
تعقیب وزیر خارجه مصر در راهروهای کنگره آمریکا