سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صدای "خلیفه خودخوانده" از رادیوی افغانستان پخش شد


صدای "خلیفه خودخوانده" از رادیوی افغانستان پخش شد

میزان/ گروه تروریستی داعش اخیراً ایستگاه رادیویی بنام "صدای خلیفه" را در تلاش برای بر هم زدن آرامش درونی افغانستان و تشویق ساکنان به پیوستن به این گروه راه اندازی کرده است.

به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، پخش برنامه یک ساعته "صدای خلیفه" به زبان پشتو از رادیوی افغانستان اتفاقی نادر در اقدامات گروه تروریستی داعش بود.

بنابر این گزارش، این اقدام که از هفته گذشته در ناحیه شرقی استان ننگرهار آغاز شده بود، به تازگی توجه مقامات افغانستان را به خود جلب کرده است.

"حاجی غالب"، فرماندار ناحیه اچین، در گفتگو با الجزیره گفت: داعش در حال رشد است و این برنامه رادیویی به بیعت تروریست های دیگر با این گروه کمک خواهد کرد. هدف "خلیفه خودخوانده" داعشی شستشوی مغزی افراد است.

"محمد یاسین سمیم"، سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افغانستان، می گوید: فناوری بکار گرفته شده در این شبکه رادیویی ردیابی آن را دشوار کرده است. این پخش رادویی به واسطه فرستنده های قابل حمل صورت می گیرد که مکان ثابتی ندارند.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: "حمید"، که بدلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود، گفت: شنوندگان این برنامه رادیویی روز به روز در حال افزایش است. من یکی از این افراد هستم. آن ها می گویند که دولت کنونی افغانستان غیر اسلامی است و ما باید با اتحاد علیه آن ها "جهاد" کنیم. برنامه "صدای خلیفه" چندان بیراه نمی گوید چرا که آن ها می خواهند "شریعت اسلام" را در این کشور پیاده کنند.

این در حالی است که عده کثیری از دیگر اتباع افغانستانی عقیده دارند که این برنامه در حال مسموم کردن اذهان عمومی است.

"حمیدالله دولتزای"، به الجزیره گفت: بسیاری از مردم بدلیل نبود دسترسی به تلویزیون به "صدای خلیفه" را گوش می دهند. من به این سخنان گوش داده ام و باید اعتراف کنم که داعش در حال پرورش دادن نفرت در میان جوانان است. آهر کسی ممکن است به سادگی فریب بخورد.

"جان کمپل"، ژنرال ارتش آمریکا، که رهبری نیروهای بین المللی در افغانستان را به عهده دارد تخمین زده است که تاکنون حدود سه هزار تروریست داعشی در این کشور حضور دارند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟