علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



برترین گروههای طراحی دوچرخه هیبریدی معرفی شدند


برترین گروههای طراحی دوچرخه هیبریدی معرفی شدندمهر/ گروه های برتر مرحله نهایی مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه هیبرید معرفی شدند.
نخستین دوره مسابقات نوآوران انرژی و محیط زیست توسط مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست در حوزه وسایل نقلیه هیبرید برگزار شد و پس از اعلام فراخوان ملی دانشجویی این مسابقه از اول خرداد ماه جاری آغاز و تا ۳۰ شهریور ماه ادامه داشت.
طرحهای پیشنهادی از استان های تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان، مازندران و خراسان رضوی تا تاریخ ۳۰ شهریور ماه برای شرکت در مرحله طراحی ارسال و سه گروه برتر در مرحله طراحی معرفی شدند.
در مراحل برگزاری مسابقه ساخت دوچرخه های هیبریدی ، ۷ گروه با کسب امتیاز کافی به مرحله ساخت راه یافتند و سپس گروه های راه یافته به مرحله ساخت، بعد از دریافت دوچرخه و باتری از مرکز نوآوری، سیستم هیبرید طراحی شده در مرحله اول را به مرحله ساخت رساندند.
سیستم های ساخته شده در تاریخ ۱۵ دی ماه به مرکز نوآوری تحویل داده شد و در تاریخ ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه جاری گروه های شرکت کننده سیستم های ساخته شده را در پارک پردیسان به مسابقه و نمایش گذاشتند.
پس از برگزاری مرحله نهایی این مسابقه ، سه گروه از دانشگاه های خواجه نصیر (بایک)، فردوسی مشهد (رکاب سبز) و نوشیروانی بابل (تووات) به عنوان برنده نهایی این مسابقه مشخص و موفق شدند بهترین عملکرد را از سیستم ساخته شده خود به نمایش بگذارند.
گروه های برتر علاوه بر کسب لوح تقدیر، به ترتیب هشت میلیون تومان، پنج میلیون تومان و سه میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کردند. سایر گروه های شرکت کننده نیز گواهی حضور در این مسابقه را از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کردند .


منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
‫دوچرخه ای با طراحی عجیب که حس و حالی متفاوت از دوچرخه سواری را برای شما رقم می‌زند‬‎