فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«مایکل مور» هم اسکار را تحریم کرد/ خانه از پای‌بست ویران است


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «مایکل مور»، مستندساز جنجالی آمریکا، اعلام کرد که در اعتراض به نژادپرستی موجود در هالیوود بالاخص مراسم اعطای جوایز اسکار، در مراسم امسال حضور نخواهد یافت.

«مور» در این‌باره گفت: خانه از پای بست ویران است.

او که خود یکی از برندگان جوایز اسکار است، تأکید کرد: مشکل در سیستم استودیویی هالیوود تثبیت شده، آنچنانکه این همیشه سفیدها هستند که برنده می‌شود و مردان افراد همیشه پیروز میدانند.

وی افزود: زمانی‌که شما در نیویورک کار می‌کنید، هر روزه در صنعت سینما، با افراد آمریکایی آفریقایی سر و کار دارید ولی زمانی‌که من برای یک سفر دو سه روزه به لس‌آنجلس سفر می‌کنم، هیچگاه با یک آمریکایی آفریقایی که در جایگاه مدیریتی نشسته باشد روبرو نمی‌شوم. من لس‌آنجلس را دوست دارم ولی متاسفانه مشکل در اینجا ریشه دوانده است.

کارگردان مستند جنجال‌برانگیز «فارنهایت 11/9» در ادامه گفت: زمانی‌که مراسم اسکار برای دو سال پیاپی برگزار می‌شود و در این میان 40 بازیگر نامزد می‌شوند در حالی‌که هیچکدام از آنها سیاهپوست نیستند، حقیقتا دیوانه کننده است. از همینجا می‌خواهم از نامم در جهت کمک به «اسپایک» و «جدا» و کاری که انجام می‌دهند، استفاده کنم. امیدوارم که بتوانم به صورت سمبلیک با این جریان همکاری کنم.

بنا بر این گزارش، عدم حضور بازیگران و هنرمندان سیاهپوست در فهرست نامزدهای اسکار امسال جنجال زیادی به پا کرده تا آنجا که برخی از هالیوودی‌ها از جمله «اسپایک لی»، کارگردان مستقل سینمای آمریکا و «جدا پینکت اسمیت»، همسر «ویل اسمیت» و یکی از بازیگران هالیوود اعلام کرده‌اند که مراسم امسال را تحریم کرده و در این دوره از جوایز  که 28 فوریه برگزار می‌شود، حضور نخواهند یافت.

این دومین سال پیاپی است که در چهار بخش نامزدان اسکار بهترین بازیگر نقش اول و مکمل زن و مرد، هیچ بازیگر سیاهپوستی راه نمی‌یابد.

«اسپایک لی» و «جدا پینکت» در بیانیه‌ای مراسم اسکار را یک مراسم سفید نامیده و اعلام کردند که در این مراسم حصور نخواهند یافت.

«اسپایک لی» همچنین دو روز پیش در صفحه اینستاگرام خود متذکر شد: آنچه در مراسم اسکار دیده می‌شود یک نبرد و رقابت واقعی نیست.

«لی» سال گذشته برنده جایزه اسکار افتخاری شد.

«ویل اسمیت»، همسر «جدا پینکت» از بازیگران برجسته و پرکار هالیوود که امسال برای بازی درخشانش در فیلم سینایی «ضربه مغزی» بسیار مورد تحسین منتقدان سینمایی قرار گرفته بود، از جمله بازیگران سیاهپوستی بود که در رقابت‌های امسال اسکار ناکام ماند.

«مایکل بی جردن»، بازیگر فیلم «عهد» و «ساموئل ال. جکسون»، بازیگر فیلم «هشت نفرت‌انگیز»، دو بازیگر دیگری بودند که نتوانستند به مرحله نامزدی اسکار راه یابند.

بنابراین گزارش، هشتاد و هشتمین مراسم اعطای جوایز اسکار 28 فوریه در هالیوود، لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/3JU2FQ


ویدیو مرتبط :
صحبت های شنیدنی گراهام مور بعد از دریافت اسکار