صدور کارت اعتباری خرید لوازم خانگی منتفی شد!


رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام کرد: صدور کارت اعتباری خرید لوازم خانگی رسما منتفی شده و امکان اجرای آن نیست؛ لذا خریداران منتظر صدور این کارت ها برای خرید نباشند.

محمدرضا دیانی اظهار کرد: استقبال مردم برای خرید نسبت به ماه های گذشته بهتر شده ولی مردم کماکان منتظر صدور کارت های اعتباری برای خرید کالای ایرانی هستند که دولت قول داده بود صادر می شود اما باید به اطلاع مردم برسانیم که طرح کارت های اعتباری خرید کالا به هیچ وجه انجام شدنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه کارت های اعتباری که برای خرید قرار بود صادر شود، صادر نشده است، گفت: مردم اگر قصد خرید دارند به امید این کارت ها نمانند و خرید خود را انجام دهند، چون در حال حاضر شرایط طوری است که قیمت های لوازم خانگی در حد کف قرار گرفته است.

دیانی افزود: دو سال است که در بازار لوازم خانگی افزایش قیمت نداشتیم و اکنون شرایط برای خرید بسیار مناسب است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهار کرد: علی رغم قولی که دولت و بانک مرکزی داده بود، کارت های اعتباری صادر نشد و این موضوع ضربه بزرگی به صنعت لوازم خانگی زد؛ چون ضمن رکودی که در بازار بود این قول ها باعث شد که خرید مردم به تاخیر بیفتد و عدم خرید مردم به رکود بازار لوازم خانگی دامن زد.

وی ادامه داد: به نظر من امکان انجام چنین برنامه ای وجود ندارد، چون ساختار ها و بستر آن فراهم نیست و بانک مرکزی روی این موضوع نظری ندارد و فکر می کنم که طرحی در این زمینه وجود نداشته باشد؛ مگر اینکه خود بانک ها به صورت مشترک با تولیدکنندگان لوازم خانگی این کار را اجرا کنند که در حال انجام هم است.

همچنین دبیر انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان لوازم خانگی با اشاره به ناموفق بودن طرح توزیع کارت های اعتباری تصریح کرد: بانک مرکزی رویش نشد این طرح را کاملا لغو کند در عوض 10 میلیون پیش نویس برای ثبت نام کارت اعتباری را به شش میلیون تومان کاهش داد.

حبیب الله انصاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا درباره وضعیت بازار لوازم خانگی در ماه های آخر سال 1394 اظهار کرد: مسلما آخر هر سالی بازار تکانی خواهد خورد و این موضوع همیشه بوده است و اسفند، ماه افزایش تقاضاست اما به خاطر شرایط اقتصادیمان آنگونه که باید استقبال مردم برای خرید چندان چشمگیر نیست.

وی ادامه داد: با شرایطی که بانک مرکزی ایجاد کرد مردم از کارت های اعتباری خرید کالا استقبال نکردند. این کارت ها 10 میلیون تومان پیش نویس شده بود و برای عموم مردم بود ولی مقدار آن را به شش میلیون تومان کاهش دادند و آن را به حقوق بگیران و بازنشستگان محدود کردند؛ در نتیجه مشخص است که استقبال کم می شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان لوازم خانگی اضافه کرد: مردم از این کارت ها ناامید شده اند. بانک مرکزی اعتبار 10 میلیون را به شش میلیون تومان کاهش داد؛ آن هم برای این که نمی توانست اعلام کند که در کل این طرح را لغو کرده ایم.

انصاری اظهار امیدواری کرد در تصمیم گیری ها تمام شرایط در کنار هم چیده شود تا بتوانیم به نتایج مثبتی برسیم. این که یک نفر تصمیم بگیرد و دیگری آن را نقض کند درست نیست و عدم ثبات تصمیم گیری ها، موجب عدم اعتماد در جامعه می شود و باورهای مردم را تخریب می کند.

وی درباره این که بانک مرکزی اعلام کرده که 18 هزار زوج برای کارت های اعتباری خرید کالا ثبت نام کرده اند، گفت: این موضوع هنوز در بازار ملموس نشده و اخیرا این امر صورت گرفته است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
علل قطع طرح کارت خرید لوازم خانگی