سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تضمین سلامت مادر و نوزاد با افزایش دوران شیردهی


تضمین سلامت مادر و نوزاد با افزایش دوران شیردهیباشگاه خبرنگاران/ مطالعه‌ای جدید نشان داده است که رابطه‌ای میان شیردهی و خطر ابتلا به سرطان خون در جنین وجود دارد. نتیجه این مطالعه نشان داد نوزادانی که بیشتر از 6 ماه از شیر مادرشان تغذیه می‌کنند، 19 درصد کمتر امکان دارد که در دوران کودکی یا بعد از آن به سرطان خون مبتلا شوند.

کودکانی که مدت زمان بیشتری شیر مادر خورده‌اند نسبت به کودکان دیگر که از شیر مادر تغذیه نکرده‌اند کمتر در خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان خون در دوران کودکی هستند. همان‌طور که می‌دانید سرطان خون سرطانی مهلک است که در سنین 3 تا 5 سالگی امکان ابتلا به آن افزایش می‌یابد.

شیردهی علاوه بر فواید بسیاری که برای سلامتی کودک دارد، سلامتی مادر را نیز تا حد بالایی تضمین می‌کند. از جمله فواید شیردهی برای سلامت نوزاد می‌توان به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، افزایش توانایی شناختی نوزاد، ارتقاء ضریب هوشی نوزاد، تنظیم باکتری‌های روده و افزایش عملکرد دستگاه گوارشی بدن اشاره کرد.

از جمله فواید شیردهی برای مادر می‌توان به کاهش سرطان سینه، افزایش ارتباط نوزاد و مادر، کاهش مشکلات قلبی عروقی و کاهش خطر ابتلا به دیابت پس از بارداری اشاره کرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تغییرات شیر مادر در دوران شیردهی