سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کيهان: عارف بزن کنار که نامزد کارگزاران آمد!


کيهان/ روزنامه نزديک به کارگزاران همسو با اين حزب محمدعلي نجفي را سرليست فهرست اصلاح‌طلبان معرفي کرد.

روزنامه آرمان نوشت: اکنون موضوع سرليستي بيش از ساير موضوعات در ميان اصلاح‌طلبان و رسانه‌ها مطرح است و تا به امروز در اردوگاه اصلاح‌طلبي نام محمدرضا عارف و علي‌اکبر ناطق نوري بيش از ديگر اسامي مطرح شده اما «آرمان» نام جديدي را شنيد که برخي از او به عنوان گزينه مطلوب براي سرليستي نام مي‌برند و او کسي نبود جز «محمدعلي نجفي». شخصيت آرامي که تمايل به حضور علني در سياست ندارد اما برخي اوقات او را وارد گود سياست مي‌کنند هر چند نجفي در چاه سياست‌ورزان نمي‌افتد و خود را کنار مي‌کشد مانند چندي قبل که از رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استعفا داد چون نمي‌خواست آنچه در دولت قبل در اين سازمان رخ داده را افشا کند اما همانقدر که دانست چه بر سازمان ميراث فرهنگي گذشته است باعث فشارهاي زيادي به او شد. از سوي ديگر نبايد فراموش کرد که نجفي عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران است و اينکه حزب کارگزاران بدون تعارف در اين انتخابات ايفاگر نقش پدري است يعني به نحوي برنامه‌ريزي کرده که تصميماتش بر تصميمات گروه‌هاي ديگر اولويت داشته باشد.
آرمان افزود: نجفي از قدرت تعامل بالايي در مواجهه با نهادهاي تاثيرگذار برخوردار است و مي‌تواند در مواقع لازم به رايزني به نفع جريان اصلاحات بپردازد. همچنين نجفي مورد تاييد اصلاح‌طلب دوستان جامعه است يعني عملکرد او در سازمان‌هايي که حضور داشته به نحوي بوده که معمولا تمايلي براي خداحافظي او وجود نداشته است. نزد افکار عمومي هم نجفي به عنوان شخصيتي گريزان از چالش و بگو مگو شناخته مي‌شود که امتيازي براي او محسوب خواهد شد. از سوي ديگر نجفي در گفت‌وگويي که با «آرمان» داشت تاکيدکرد خود را ملزم به اجراي تصميم نهاد اصلاح‌طلبان مي‌داند و هيچگاه تصميم فردي نخواهد گرفت.
گفتني است آرمان 3 هفته پيش به عارف هشدار داد که به خاطر محاصره شدن توسط «دوست‌نماهاي ناآشنا به سياست» به رياست مجلس بعدي نيانديشد.
آرمان در تحليلي با عنوان «به رياست مجلس نيانديش!» نوشته بود: محمدرضا عارف بيش از ساير اصلاح‌طلبان فعاليت‌هاي انتخاباتي خود را براي ورود به مجلس دهم‌ آشکار و نمايان کرده است. عارف بيش از آنکه به عنوان يک چهره سياسي مطرح باشد يک چهره دانشگاهي و آکادميک است.


ویدیو مرتبط :
عرفان چیست ؟ عارف کیست ؟ عارف ربانی آیت الله جرجانی