علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



منطقه‌ای در میانکاله به طبیعت گردی اختصاص یابد


به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کوچکی شامگاه یکشنبه در اولین همایش روز میانکاله که در صدف بهشهر در جوار میانکاله برگزار شد، افزود: اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی و گردشگری از مهم‌ترین وظایفی است که دنبال می‌کنیم تا میانکاله به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره همواره پایدار و استوار باقی بماند.

وی اظهار داشت: نام‌گذاری روز میانکاله در ۲۷ دی‌ماه با همکاری شهرداری و شورای شهر بهشهر و با توجه به حساسیت‌ها و اینکه سند آن برای مازندران است و بر اساس ادعاهایی که شده بود انجام شد که برای اثبات آن و اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی، ۲۷ دی به‌عنوان روز میانکاله در نظر گرفته شد.

کوچکی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مختلف گردشگری توسط کمیسیون گردشگری شورای شهر بهشهر یادآور شد: این کمیسیون حدود ۱۰ طرح مختلف را در دست اقدام و مطالعه دارد تا با اجرایی شدن آن راهی برای نهادینه کردن صنعت گردشگری در بهشهر اقدام شود.

عضو شورای شهر بهشهر گفت: طرح مطالعاتی مسیر اختصاصی سنگ نو مصوب و مشاور طرح انتخاب‌شده است که با همکاری امور آب و منابع طبیعی در دست اقدام است و همچنین در مورد منطقه گردشگری عباس‌آباد هم تقاضا دادیم تا مدیریت به شورا و شهرداری محول شد.

کوچکی با اشاره به وجود سالار تپه در بالای شهرداری بهشهر گفت: در این راستا طرح عملیاتی گردشگری در سالار تپه نیز در دست اقدام است تا برای طبیعت‌گردی مردم چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: خواسته شهروندان بهشهری، اختصاص منطقه‌ای در میانکاله به‌عنوان منطقه گردشگری و طبیعت‌گردی است چراکه مردم بهشهر و شرق مازندران با اکسیژن میانکاله تنفس کردند و تقاضا داریم منطقه‌ای برای طبیعت‌گردی در میانکاله به مردم اختصاص یابد تا همگان از این فضا بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر بهشهر با اشاره به وجود درختان انار وحشی در میانکاله ادامه داد: در هنگام برداشت انار، افراد غیربومی در میانکاله بیشتر از افراد بومی حضور دارند و امیدواریم تمهیداتی اندیشیده شود که حضور مردم با سهولت بیشتر انجام و ورود غیربومی‌ها در منطقه کمتر و یا جلوگیری شود.

کوچکی همچنین با اشاره به وسعت ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتاری میانکاله، سیستم و امکانات اطفای حریق در منطقه را از نیازهای مهم دانست و افزود: هم‌اکنون امکانات آتش‌نشانی محدود است و نیاز است که امکانات بیشتری فراهم شود.

وی با اشاره به تعداد کم محیط‌بانان گفت: این مسئله هم مشکلی است که باید با جذب بیشتر محیط‌بانان، خدمت بیشتر ارائه شود.

وی یادآور شد: مخالف شکار نیستیم اما برای شکار غیرقانونی توجه بیشتر اعمال شود، زمینه رشد صنعت اکو توریسم و پرنده‌نگری در میانکاله موردتوجه قرار گیرد تا فرزندان ما از این فضا استفاده کنند.

کوچکی گفت: زمزمه‌هایی برای جداسازی آشوراده شنیده می‌شود که این بخش متعلق به ما است و سندش وجود دارد و همچنین جلوگیری از انهدام ماهیان خاویاری و تکثیر آن نیز موردتوجه قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
آفرود و طبیعت گردی منطقه زرنان - زنجان آفرود