فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نهج‌البلاغه با ترجمه‌ موسوی‌ گرمارودی منتشر شد


به گزارش خبرگزاری فارس، این ترجمه از کتاب شریف نهج‌البلاغه حدود سال 1387 به آقای سیدعلی موسوی‌ گرمارودی سپرده شد. ایشان پس از گذشت 6 سال تلاش پیگیر، با قلم و سبک ادبی فاخر خود به ترجمه‌ی کامل این اثر گرانقدر نایل آمدند.

 نهج‌البلاغه بعد از قرآن کریم از متقن‌ترین آثار تاریخ اسلام به‌شمار می‌آید، که در طول تاریخ مورد تفحس، تصحیح، تفسیر و ترجمه‌ی عالمان و دانشمندان بسیاری بوده است. تواتر در نسخ و عدم تحریف این اثر شریف از دیگر ویژگی‌های بارز آن است.  

پیش از این، ترجمه‌ فاخر قرآن کریم به قلم سیدعلی موسوی‌گرمارودی که از سوی انتشارات قدیانی (در سال 1383 چاپ و منتشر شد) عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی را در بخش ترجمه از آن خود کرد.  

ویراستاری «سید حسین صدرالحفاظ» از متن عربی این اثر با توجه به عرب زبان بودن ایشان و همچنین مطالعات ایشان در باب نهج‌البلاغه باعث شده است که این اثر بارها از منظر یک ادیب عرب زبان و آشنا به نهج‌البلاغه مورد ویرایش قرار بگیرد.

انتشارات قدیانی در صفحه‌آرایی این اثر، نظر به پر حجم بودن ترجمه‌ی بعضی بخش‌ها و زیرنویس‌های متعدد، با تلاش‌ کارشناسان خود از الگویی جدید پیروی کرده است.

کتاب نهج‌البلاغه ترجمه‌ی سید‌علی موسوی گرمارودی در 1328 صفحه در اولین نوبت چاپ، قطع وزیری همراه با جلد و کاور نفیس، به تیراژ 2200 نسخه و به قیمت 75000 تومان، توسط انتشارات قدیانی منتشر و تقدیم به دوستداران کلام ارجمند امیرمومنان حضرت علی(ع) شد.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/NBZ8VD


ویدیو مرتبط :
ترجمه و تفسیر نهج البلاغه - علامه جعفری