آغاز عملیات اجرایی باغ‌موزه دفاع‌ مقدس قزوین تا ماه آینده


معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف یک ماه آینده پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس استان قزوین اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایران(ایسنا)منطقه قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره 3000 شهید استان قزوین که در محل ستاد این کنگره برگزار شد، اظهار کرد: موضوعی که تحت عنوان پروژه به حوزه عمرانی تکلیف شده احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان است.

وی افزود: جلسات متعددی به منظور ساماندهی اقدامات اولیه برای احداث این باغ موزه با ترکیب نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، راه و شهرسازی، بسیج سازندگی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نماینده سپاه صاحب‌الامر(ع) و دفتر فنی استانداری قزوین تشکیل شده است.

حبیبی اضافه کرد: مکانی که برای احداث این باغ‌موزه در نظر گرفته شده بوستان باراجین در جوار شهدای گمنام مدفون در این محل است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: زمینی به مساحت 10 هکتار برای احداث باغ موزه قزوین در نظر گرفته شده که تاکنون 6.8 هکتار آن به صورت کامل تملک شده و سند زده شده است تا در اختیار باغ موزه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طراحی، نقشه و مشخصات کل سایت در چند فرمت آماده شد که در نهایت دو نمونه نهایی آن برای تأیید به بنیاد مرکز در تهران ارسال شد.

حبیبی یادآور شد: یک هفته پیش از سوی بنیاد مرکز اعلام شد که یکی از دو نمونه طراحی انجام شده تأیید شده و آماده اجرا است بنابراین طرح مورد نیاز احداث باغ موزه را در اختیار داریم.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به تعیین پیمانکار اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس گفت: سازمان بسیج سازندگی نیز به عنوان پیمانکار پروژه احداث باغ موزه استان قزوین انتخاب شد.

وی ادامه داد: به منظور آگاهی بهتر از روند اجرای کار و استفاده از تجربیات استان‌هایی که باغ موزه دفاع مقدس را احداث کرده‌اند از باغ موزه دفاع مقدس استان‌های تهران و همدان بازدید کردیم.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اعتبار اولیه ابلاغ شده برای آغاز پروژه باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: 200 میلیون تومان برای آغاز پروژه باغ موزه دفاع مقدس ابلاغ شده است.

حبیبی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند و فقط زمان کلنگ‌زنی پروژه باید اعلام شود تا اجرای پروژه را به صورت رسمی آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف یک ماه آینده پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان اجرایی می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین در پایان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در این راه گامی موثر برداشته و هرچه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس استان قزوین باشیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پاورپوینت باغ موزه دفاع مقدس