سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



اتوبوس دیابت، پیک تندرستی


  X  

اتوبوس دیابت، پیک تندرستی

شبکه خبر/ دیابت بیماری مزمن وخاموشی است، که بیش از نیمی از مبتلایان به آن از بیماری خود بی اطلاع هستند. طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی، یازده درصد جمعیت بالای 20 سال کشور گرفتار قند خون بالا می باشند، که پیش بینی میشود این آمار نیز افزایش یابد.
سال 1393در ایران 38 هزار نفر بر اثر دیابت وعوارض آن، جانشان را از دست داده اند. پیشگیری و آموزش دو راهکار مناسب برای کنترل این بیماری می باشد.ارائه خدمات و بالابردن سطح آگاهی مردم می تواند از رشد این بیماری پیشگیری کرد.
دکتر عباسی متخصص دیابت گفت: حدود پنج میلیون نفر در کشور دیابت دارند که متاسفانه نیمی از آنها ازبیمار خود خبر ندارند و حتی معنی دیابت که همان افزایش قند خون است را نمی دانند.
اتوبوس دیابت 4 سال است که با هدف بالا بردن سطح آگاهی مردم ، و ارائه خدماتی از قبیل غربالگری تست دیابت و فشار خون ،سنجش قد و وزن و محاسبه bmi یا شاخص توده بدن در تهران فعالیت خود را آغاز کرده است، این پیک تندرستی، هر هفته به محلات مختلف تهران می رود.


ویدیو مرتبط :
اتوبوس دیابت، پیک تندرستی