نماینده افغانستان از اسكار ۲۰۱۶ بازماند


جوایز اسكار هشتاد و هشتم در تاریخ ۲۸ فوریه در لس آنجلس برگزار می شود و به صورت زنده از تلویزیون ۲۲۵ كشور پخش می شود.

فیلم «اتوپیا» نماینده افغانستان در بخش اسكار خارجی زبان از حضور در این رقابت بازماند.

به گزارش عصرایران به نقل از مهر فیلم افغانستانی «اتوپیا» كه از طرف افغانستان برای شركت در رقابت اسكار خارجی زبان معرفی شده بود از سوی آكادمی فاقد كیفیت لازم برای حضور در این بخش خوانده شد.

تصمیم درباره كیفیت این فیلم پس از آن گرفته شد كه هیات اسكار به این نتیجه رسید بخش انگلیسی زبان این فیلم خیلی بیشتر از حد پذیرش است و به این ترتیب كیفیت حضور در این بخش را ندارد.

این فیلم را حسن ناظر كارگردانی كرده و از ۸۱ فیلمی بود كه برای اسكار خارجی زبان معرفی شده بودند. این فیلم دهمین فیلم افغانی معرفی شده برای اسكار از سال ۲۰۰۲ تاكنون است كه افغانستان به اسكار خارجی زبان توجه نشان داد.

به گفته سخنگوی آكادمی، بخش‌های اصلی این فیلم به زبان انگلیسی ساخته شده و زبان دری بخش كمی از آن را تشكیل می‌دهد در حالی كه شرط حضور در رقابت اسكار خارجی ساخته شدن فیلم به زبانی غیر از انگلیسی است.

این اصل در ماده ۱۳ بخش الف مقررات اسكار خارجی زبان درج شده است و تصریح شده كه فیلم حاضر در این رقابت باید غیرانگلیسی زبان باشد.

جوایز اسكار هشتاد و هشتم در تاریخ ۲۸ فوریه در لس آنجلس برگزار می شود و به صورت زنده از تلویزیون ۲۲۵ كشور پخش می شود.

مالای زكریا تهیه كننده فیلم «اتوپیا» كه در نقش اصلی فیلم هم بازی كرده جایزه بهترین بازیگر زن را در آغاز ماه نوامبر از جشنواره فیلم جهان آسیایی دریافت كرد.

«اتوپیا» درباره زنی افغانستانی است كه برای درمان نازایی به بریتانیا سفر می‌كند. این فیلم در افغانستان، هند و اسكاتلند فیلبرداری شده است.

فیلمنامه ‌این فیلم را امیر آقایی بازیگر سینمای ایران نوشته و همایون ارشادی از بازیگران این فیلم است.


ویدیو مرتبط :
زد و خورد دو نماینده زن در افغانستان