سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



راه حل بحران های زندگی چیست؟


باشگاه خبرنگاران/ افراد در زندگی روزمره با مشکلاتی روبه‌ رو می‌شوند که همواره در صدد حل آن هستند و بهترین راهکار برای رفع این معضلات اجرای درست و دقیق مهارت‌های زندگی است. فرد نخست باید مشکل خود را به طور واضح مشخص کند و همچنین از شخصیت خود شناخت کافی داشته باشد تا بتواند به طور موثر عمل کرده و مسئله را به درستی حل کند.
* همدلی گام دوم مهارت زندگی است
البته این مهارت‌ها با همدلی نیز کسب می شوند. این گونه به فرد فرصت داده می‌شود تا با موقعیت‌های اجتماعی دیگر برخورد کند و با شناسایی افراد دیگر در موقعیت مشابه بتواند قدرت مقابله‌ی خود را در روبه‌ رو شدن با چالش‌های زندگی بالا ببرد.
* بهبود روابط اجتماعی با روابط بین فردی
اشخاص با داشتن یک رابطه سالم و موثر با دیگران می‌توانند در مواقع لزوم از آن‌ها راهنمایی و مشورت بگیرند و و به نحو دقیق و کامل خواسته‌ها و نیازهای خود را ابراز کنند. زمانی که روابط بین فردی یک شخص موفق باشد روابط اجتماعی و خانوادگی او نیز بهتر می‌شود.
حسین ناصری روانشناس می‌گوید: اگر افراد در روابط اجتماعی، خانوادگی و دوستانه خود فضای مثبتی را حاکم کنند، رابطه خود را به سمت بهتری هدایت می‌کنند. اشخاص باید اعتماد منطقی به یکدیگر داشته باشند. کمک کردن به دیگران باعث صمیمیت در ارتباط می شود. بهترین راهکار بهبود یک ارتباط بین فردی احساس راحتی در برخورد با دیگران است. اشخاص باید انتقادپذیر باشند و حس مقایسه و ارزیابی کردن نداشته باشند.
*انتخاب‌های زندگی باید عاقلانه باشد
تصمیم‌گیری برای رفع مشکل خاص مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش زندگی هر انسانی است.انتخاب کردن چه مربوط به مسائل کم اهمیت یا پر اهمیت باشد در زندگی فرد تاثیر خود را می‌گذارد. چون زمانی که شخص درباره مسائل جزئی خود انتخاب درستی داشته باشد، در مراحل مهم و تاثیرگذار زندگی نیز موفق می‌شود و به طور حتم عاقلانه دست به انتخاب می‌زند و سنجیده عمل کند.
نگار، 22 ساله، می‌گوید: در سن 20 سالگی با پسری آشنا شدم که وعده ازدواج را مطرح کرد و من بدون هیچ تفکر و تحقیقی پیشنهاد او را پذیرفتم، اما پس از مدتی دوستی مرا ترک کرد. این اتفاق آینده مرا تحت تاثیر قرار داد و اعتمادم نسبت به افراد اطرافم را از بین برد.
* سازش بهترین راه حل رابطه مشترک
زمانی که زن و شوهر به خواسته‌های مقابل یکدیگر احترام بگذراند، به هم اعتماد داشته و صادق باشند، رابطه مشترک موفقی خواهند داشت. پذیرفتن خلا‌های شخصیتی زوجین توسط یکدیگر باعث می‌شود دو طرف زمانی که به اختلاف برمی‌خورند با توجه به این راهکار به تعامل برسند.
زهرا، 23 ساله، خانه‌دار، می‌گوید: مدتی پیش نامزد کردم اما این اتفاق خوب خیلی زود تبدیل به بدترین روزهای زندگی ام شد. همسرم در هر مشاجره نقاط ضعف مرا مطرح می کرد و این رفتار باعث دعواهای شدید و قهرهای طولانی بین ما می شد. فکر می کنم این اختلاف به دلیل شناخت ناکافی و عدم دقت در انتخاب بود.
ناصری روانشناس می‌گوید: هنگامی که رابطه مشترک پر از ویژگی‌های مثبت باشد و طرفین از رفتارهای تخریب‌گر نسبت به هم استفاده نکنند، می‌توانند فضای صمیمی را بر ارتباط مشترک خود حاکم کنند. زمانی که زن و شوهر مثل دو دوست باشند و باعث آزردگی خاطر یکدیگر نشوند و اساس زندگیشان را بر صداقت وصمیمیت بگذراند می‌توانند کمی‌ها و کاستی‌های یکدیگر را راحت‌تر بپذیرند و از در کنار هم بودنشان لذت ببرند.
* افراد در مواجهه با مشکلات متفاوت عمل می‌کنند
زمانی که مشکلی ایجاد می‌شود برای حل آن از کم ضررترین و بهترین روش حل مسئله استفاده می‌شود. هر فرد با توجه به موقعیت شخصی ،خانوادگی،اجتماعی و کاری خود دارای یک‌سری ویژگی‌های شخصیتی است. درجه اهمیت مسئله‌ای که ایجاد می‌شود در بین افراد مختلف ،متفاوت است.
باتوجه به میزان اهمیت هر موضوع برای افراد باید بهترین راه حل از نظر خود شخص یا با مشورت با اشخاص کارشناس در مورد آن مسئله انتخاب شود.
*خلاقیت موجب موفقیت می‌شود
تفکر خلاق موجب می‌شود که شخص هر موقعیتی را ارزیابی کرده و با توجه به جنبه‌های مثبت و منفی دست به انتخاب بزند. شخص با در نظر گرفتن فکر خلاق خود می‌تواند راه حل‌های جدیدی برای مشکل پیش آمده ایجاد کند یا به اطلاعات تازه‌ای درباره مسئله خود دست یابد.
توانایی حل مسئله اصلی‌ترین روش برای رهایی از مشکل است و اگرشخص بتواند هیجانات خود و دیگران را شناسایی کرده و نحوه تاثیر هیجان‌‌‌ها بر رفتارها را بداند واکنش‌های مناسبی نسبت به آن‌ها نشان می‌دهد و اگر پاسخ‌های درستی به حالت‌های هیجانی داده نشود تاثیر منفی بر سلامت روانی خواهد گذاشت.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
بحران های زندگی ما