فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ناگفته هایی از زندگی شهید حجت الاسلام اسماعیلیون


«عذرا حسینی» روز یكشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد: شهید اسماعیلیون فردی متدین، دیندار، اخلاقی، منظم، مردم دار، حامی نظام و انقلاب و یاور محرومان و مظلومان بود.
وی ادامه داد: ایشان در طول دوسال زندگی مشترك كوچكترین اقدامی كه باعث رنجش خانواده شود از وی سر نزد، رفتارهای اخلاقی ایشان همیشه سرمشق و برای ما الگو می باشد.

*اتفاقات مهم در زندگی شهید
وی با اشاره به اینكه ماه بهمن با سرنوشت شهید اسماعیلیون گره خورده بود، گفت: ایشان در ماه بهمن متولد شد، در همین ماه هم ازدواج كرد و درهمین ماه نیز به شهادت رسید و به سمت معبود خود پركشید.
وی افزود: زندگی شهید اسماعیلیون از زمان تولد، دانشجویی، ازدواج و شهادت فراز و نشیب های زیادی دارد كه بیان هر كدام از آنها حكایت از وفاداری ایشان به اسلام ، نظام اسلام و حضرت امام راحل داشت.
وی اظهار داشت: آن شهید گرانقدر در عین دینداری و اخلاق محوری، یك شخصیت وظیفه شناس بود، به عنوان نمونه در حالی كه ایشان دانشجوی رشته پزشكی، روحانی و یك فرد انقلابی و رزمنده بود، ولی در منزل كاربنایی و ساختمانی می كرد.

*ماجرای انتخاب نام مستعار
همسر شهید می گوید: پدر شهید اسماعیلیون قبل از انقلاب اسلامی ارتشی بود و نام كوروش را برای شهید انتخاب كرده بود، ولی وی وقتی به سن تكلیف رسید، نام' علی' را به برای خود برگزید و با این نام مشهور شده بود و روی سنگ قبر او هم نام 'علی' را نوشتیم.
وی ادامه داد: از جلوه های دیگر زندگی این شهید بزرگ، تولد در خوزستان و شهادت در همین شهر است، مهمتر اینكه تاریخ ازدواج و تاریخ شهادت شهید نیز از نظر 'ماه و روز' یكی بود.

*شهید قبل از انقلاب اسلامی
حسینی گفت: شهید اسماعیلیون بسیار باهوش بود و تحصیلات خود را جدی می گرفت، ایشان چند سال قبل از انقلاب اسلامی، موفق به قبولی در رشته پزشكی در دانشگاه پاكستان شد و حدود سه سال در آن كشور مشغول تحصیل بود.
وی ادامه داد: دوران تحصیل وی همزمان با فعالیت های انقلابی بود و ایشان با پخش اعلامیه های امام راحل میان شیعیان و سخنرانی در میان دانشجویان ایرانی، فعالیت انقلابی خود را ادامه داد.

*تغییر رشته شهید از رشته پزشكی به طلبگی
همسر شهید می گوید: همزمان با انقلاب اسلامی ایشان علاقه مند به دروس حوزوی شده و از رشته پزشكی به سمت حوزه علمیه قم گرایش پیداكرد و در مدرسه علمیه فیضیه تحصیل می نمودو تحصیلات را تا رسائل و مكاسب ادامه داد.

*داستان ازدواج
همسر شهید می گوید: تنها 15 سال داشتم كه شهید اسماعیلیون به خواستگاری بنده آمده و وی نیز 25 سال داشت وبه دلیل روحیه های دینی و اخلاقی كه داشتیم با هم ازدواج كردیم.
وی اظهار داشت: ثمر ازدواج ما نیز یك دختر است كه هم اكنون فوق لیسانس روانشناسی دارد و در آموزش و پرورش نیز به عنوان معلم، تدریس می كند و دو نوه هم دارم.
حسینی می گوید: دخترم در زمان شهادت پدرش، تقریبا كمتر از یك سال سن داشت به همین دلیل نتوانست پدرش را خوب ببیند و یا خاطره ای از ایشان داشته باشد.
وی ادامه داد: زندگی مشترك ما و شهید تنها دوسال طول كشید یعنی ایشان در سن 25 سالگی ازدواج كرده و در سن 27 سالگی به شهادت رسید.
وی ادامه داد: در بهمن ماه 1364 ما با هم ازدواج كردیم و در بهمن ماه سال 1366 خبر شهادت ایشان را به ما دادند.

*زندگی خانواده در زمان حضور شهید در جبهه
وی گفت: تنها یك هفته از ازدواج ما گذشته بود كه شهید به جبهه رفت، مرحله اول حضور ایشان در جبهه طولانی شد و بعد از مدتی بازگشته و از خوزستان به كردستان رفت.
حسینی خاطرنشان كرد: در مرحله دوم، ایشان در كردستان بیشتر كارهای تبلیغی و سخنرانی داشت و بنده نیز به اتفاق وی به كردستان رفتم و چندین بار هواپیماهای عراقی اطراف منزل ما را بمباران كرده بودند و حتی یكبار شیشه منزل ما هم شكست.
وی خاطرنشان كرد: بنده با وجودی كه باردار بودم و در آن زمان، سن كمی هم داشتم برای اینكه شهید بتواند رسالت خود را به خوبی در جبهه انجام دهد با وی همراه شدم و تا یكسال در كردستان همراه ایشان ماندم.

*آخرین سفر شهید به جنگ و پیش بینی شهادت
وی ادامه داد: در طول یكسالی كه در كردستان بودیم بنده سخت دلتنگ پدر و مادرم شده بودم و از شهید خواستم به قم برویم.
وی گفت: ایشان در زمان بازگشت مجدد به جبهه، به من گفت این آخرین سفر بنده است و شهید می شوم، شهدا نیز با ائمه اطهار(ع) محشور می شوند و نگران من نباشید.
حسینی بیان داشت: ایشان یك سفارش دیگر هم به بنده داشت كه در صورت ازدواج، دخترمان را تا هفت سالگی با خودم ببرم و بعد از آن، اگر تمایل داشتم به پدر و مادرش بسپارم ولی بنده به ایشان گفتم، هر كجا بروم، دخترمان را نیز با خودم می برم.

*خصوصیات همسر شهید بودن
وی ادامه داد: بنده چندین سال بعد از شهادت و به توصیه خود شهید، ازدواج كردم.
حسینی گفت: افتخار می كنم كه همسرم به خاطر ناموس شیعه، انقلاب و فرزندان این انقلاب شهید شد، اگر شهدا نبودند این انقلاب هم نبود.
وی افزود: به مسئولان می گویم مراقب باشید خون شهدا پامال نشود و یاد و خاطره آنان را همیشه گرامی بدارید و قدردان آنها باشید.

*خصوصیات اخلاقی شهید
حسینی ادامه داد: شهید از نظر اخلاقی و رفتار خانوادگی، منحصر به فرد بود، برای فقرا دلسوزی می كرد، از نظر پوشاك، مواد غذایی و سایر مایحتاج زندگی افراد كم درآمد را فراموش نمی كرد.
وی گفت: گاهی غذای سهمیه خود را به افراد فقیر می داد و خودشان چیز دیگری تناول می كرد، از نظر ایمان و اعتقادات دینی، بسیار مقید و حساس بود.
وی ادامه داد: این شهید بزرگوار سرانجام در بهمن ماه سال 1366 در عملیات 21 حمزه در نزدیك جبهه عراق در شرهانی خوزستان به شهادت رسید.

*خبر شهادت
دو روز بعد از شهید شدن وی ، برادران سپاهی به ما اعلام كردند ایشان در جبهه مجروح شده و باید برای عیادت ایشان به اهواز برویم.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه خانواده شهید در مشهد بودند، تنها من و خواهر شهید در قم بودیم، به همین دلیل به منزل خواهر شهید رفتم و همراه با آنها آماده حركت به سمت اهواز بودیم كه دوباره برادران سپاهی آمدند و بعد از صحبت هایی كه در ادامه با ما داشتند متوجه شدیم ایشان شهید شدند.
وی گفت: خود بنده حتی قبل از شهادت همسرم، انس خاصی با شهدا داشتم، همیشه در تشییع پیكر مطهر شهدا شركت می كردم.

*سخنان برادر شهید
جمشید اسماعیلیون برادرشهید نیز در ادامه به بیان ناگفته هایی از شهید پرداخت و گفت: شهید اسماعیلیون در دوران در دبیرستان در استان خراسان رضوی با مسائل دینی انس گرفته به همین دلیل تغییر و تحولات درونی زیادی در وی ایجاد شده بود.
وی ادامه داد: در جریان حركت های انقلابی، ایشان به دلیل روحیه مذهبی كه داشت از همان ابتدا شروع به فعالیت كرد.

*آشنایی شهید با آیت الله واعظ طبسی و شهید هاشمی نژاد
وی گفت: ایشان در اوایل انقلاب دانشجوی رشته پزشكی در پاكستان بود و دوسال درس خوانده وهمزمان درس های حوزوی را ادامه داد و با آیت الله واعظ طبسی و شهید هاشمی نژاد نیز مدام در ارتباط و رفت و آمد بود.
وی اظهار داشت: این بزرگان وقتی متوجه شدند شهید اسماعیلیون نیروی فعال انقلایی و كارآمدی است ، ایشان را جذب كردند.
اسماعیلیون اظهار داشت: آن شهید گرانقدر با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام كه از ناحیه پا مجروح شد.
وی گفت: وی با وجود مجروحیت، بازهم كار تبلیغی و رزمی را در جبهه ادامه داد، رشته پزشكی را نیز به صورت كامل رها و لباس روحانیت بر تن كرد.
وی ادامه داد: ایشان بسیار خانواده دوست بود و به سخنان پدر و مادر بسیار اهمیت می داد، از نظر سیاسی، به مهمترین مسائل روز جامعه آگاهی داشت و از نظر شخصیتی یك فرد انقلابی و احتماعی بود.
برادر شهید افزود: وی شجاعت بالایی داشت به گونه ای كه حتی در پاكستان با مخالفان انقلاب اسلامی درگیر می شد و با مخالفان و دشمنان با نهایت شجاعت برخورد می كرد.

*گوشه هایی از زندگی فردی شهید
وی ادامه داد: در جوانی و نوجوانی ایشان نماز اول وقت را ترك نمی كرد و مرتب روزه دار بود ولی زمان افطار، افطاری خود را از خانه بیرون می برد و ما متوجه می شدیم كه آن را به فقرا می دهد.
اسماعیلیون گفت: وی بسیار خودساخته بود و به مسائل مادی دنیا اهمیت نمی داد، در حقیقت به مرحله و درجه بالایی از دینداری و توجه به خداوند متعال رسیده بود.
وی گفت: شهید به ما وصیت كرد، راه امام حسین (ع) را در پیش بگیریم و مدافع سرسخت اسلام باشیم.
وی افزود: ایشان شعارهای امام و انقلاب بویژه شعار ' نه شرقی و نه غربی' را به درستی تبیین می كرد و از پیروان راستین امام و انقلاب بود.
اسماعیلیون در پایان از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز قم به خاطر پیگیری خاطرات شهدا و تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن دلیرمردان، تقدیر كرد.
پیكر پاك شهید علی اسماعیلیون در گلزار شهدای علی ابن جعفر قم در قطعه 61 مدفون است.
گ&am


ویدیو مرتبط :
ناگفته های عاشورا"قسمت6-حجت الاسلام عباس مولایی-عهدما